تماس با ما درباره ما

عوامل خطرناک برای اقتصاد جهان در سال 2022 میلادی

اکثر تحلیلگران اقتصادی در انتظار احیای پایدار اقتصاد جهانی در سال 2022 هستند اما یکسری عوامل می توانند مانع از رشد اقتصادی بشوند.
عوامل خطرناک برای اقتصاد جهان در سال 2022 میلادی

 

به گزارش تهران بهشت به نقل از "بلومبرگ"، تحلیلگران اقتصادی در انتظار احیای پایدار اقتصاد جهانی در سال 2022 را دارند اما یکسری عوامل می‌توانند مانع از رشد اقتصادی بشوند.

عوامل مختلف مانند امیکرون، تورم شدید، افت اقتصادی در چین، تایوان، وضعیت بازارهای در حال رشد، برکسیت، بحران جدید یورو و افزایش قیمت تولید در خاورمیانه می‌توانند ایجاد ریسک و خطر کنند.

در گزارش منتشره آمده که اگر امیکرون مسری‌تر و مهلک‌تر از ویروس‌های قبلی کرونا باشد تأثیر منفی بر اقتصاد خواهد گذاشت. حتی بازگشت به محدودیت‌های شدید به مدت 3 ماه، می‌تواند باعث افت رشد اقتصادی در سال 2022 به میزان 4.2 درصد شود. در اینصورت تقاضا کمتر خواهد شد و مسائلی در رابطه با لجستیک و ارسال‌ها بروز خواهد کرد.

رشد شدید تورم نیز مسأله دیگری است. اگر اوایل سال 2021، پیش بینی شده بود که آمریکا با 2 درصد رشد تورم روبرو خواهد شد، اینک این شاخص نزدیک به 7 درصد است.

تشنج در روابط روسیه و اوکراین می تواند باعث افزایش قیمت گاز بشود. تغییر اقلیم نیز یکی دیگر ازعومل تأثیرگذار بر افزایش تورم است. افزایش نرخ بهره پایه توسط فدرال رزرو آمریکا نیز می تواند تأثیر منفی بر بازارهای در حال رشد بگذارد. از جمله کشورهایی که ممکن است با چنین ریسکی در سال 2022 مواجه شوند، می توان از آرژانتین، آفریقای جنوبی، ترکیه، برزیل و مصر نام برد.

انتهای پیام/

ارسال نظر