تماس با ما درباره ما

چه چیزی در سال ۲۰۲۲ در انتظار صنعت ارز دیجیتال است ؟

در سال ۲۰۲۱، سرمایه کل بازار ارزهای دیجیتال چندین بار افزایش یافت و سرمایه گذاران دیگر به آن به عنوان یک "ایده دیوانه‌وار" نگاه نمی‌کنند.
چه چیزی در سال ۲۰۲۲ در انتظار صنعت ارز دیجیتال است ؟

به گزارش تهران بهشت به نقل از بلومبرگ، بیت کوین در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱۰ برابر رکوردهای تاریخی به ثبت رساند که طبق گفته وب سایت CoinMarketCap، در ۱۰ ماه، سرمایه کل بازار ارزهای دیجیتال تقریباً چهار برابر شد و به ۳ تریلیون دلار رسید.

ارز دیجیتال به یک طبقه دارایی تبدیل شده است

هرچند طبق داده های وب سایت CoinGecko، در ۱۴ دسامبر سرمایه کل بازار ارزهای دیجیتال به ۲.۲ تریلیون دلار سقوط کرد؛ با این وجود، رشد بازار چشمگیر است. آجیت سینگ، مدیر ارشد سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی آتش نشانان به بلومبرگ در توضیح اینکه چرا این صندوق تصمیم گرفت ۲۵ میلیون دلار در بیت کوین و اتریوم سرمایه گذاری کند، گفت: ارز دیجیتال به یک طبقه دارایی تبدیل شده است که دیگر نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم.

این صندوق بازنشستگی تنها کسی نیست که تصمیم به سرمایه گذاری در دارایی های کریپتو گرفته است. MSCI در اکتبر محاسبه کرد تا به امروز، ۵۲ شرکت با سرمایه کل ۷.۱ تریلیون دلار ریسک ارزهای دیجیتال را پذیرفته و در ارزهای دیجیتال یا ابزارهای مرتبط سرمایه گذاری کرده‌اند. این شرکت‌ها شامل Coinbase، MicroStrategy، تسلا و غیره است. صندوق سرمایه گذاری بلک راک نیز شروع به خرید بیت کوین کرده است. داون فیتزپاتریک، مدیر عامل مدیریت صندوق سوروس، در ماه اکتبر به بلومبرگ گفت که این صندوق "مقداری ارز دیجیتال دارد".

احتمال افزایش حملات هکری علیه ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ 

والنتین رودیونوف، تحلیلگر آتون به فوربس گفت: در سال آینده، هزینه بیت کوین ممکن است از ۱۰۰۰۰۰ دلار و اتریوم از ۱۰۰۰۰ دلار در نیمه اول سال ۲۰۲۲ فراتر رود. در ۱۴ دسامبر، آنها به ترتیب با ۴۷۵۰۰ دلار و ۳۸۳۰ دلار معامله شدند. به گفته آتون، مرحله نهایی رشد در این چرخه نزدیک است، زمانی که قیمت ممکن است بالاتر از سطوح نشان داده شده باشد، پس از آن باید انتظار اصلاح قیمت بیش از ۵۰ درصد را داشت.

رستم بوتاشف، مدیر پورتفولیوی بانک سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال Hash CIB می گوید: یکی از خطرات اصلی برای ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ افزایش تعداد حملات هکری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر