تماس با ما درباره ما

سیگنال مهم سرمایه گذاران قدیمی بیت کوین

با اینکه قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱ به اوج ۶۹ هزار دلاری رسید، سرمایه‌گذاران قدیمی بیت‌کوین تا به حال اقدام به فروش نکرده‌اند. و بیشتر سرمایه‌گذارانی که بین ۳ تا ۶ ماه گذشته وارد بازار شده‌اند، معامله کردند.
سیگنال مهم سرمایه گذاران قدیمی بیت کوین

به گزارش تهران بهشت، آن‌طور که داده‌های تازه نشان می‌دهند، میزان فروش سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت‌کوین به نزدیکی پایین‌ترین سطح تاریخ خود رسیده است. در واقع بیشتر کسانی که در روزهای اخیر اقدام به فروش کرده‌اند، سرمایه‌گذارانی هستند که بین ۳ تا ۶ ماه گذشته وارد بازار شده‌اند.

قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۱ چند بود؟

به گزارش کوین تلگراف، با نگاهی به داده‌های جدید درمی‌یابیم که با اینکه قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱ به اوج ۶۹ هزار دلاری رسید، سرمایه‌گذاران قدیمی بیت‌کوین تا به حال اقدام به فروش نکرده‌اند.

داد‌ه‌های مربوط به شاخص «CDD» شرکت تحلیلی گلاسنود (Glassnode)، نشان می‌دهد تعداد واحدهایی که سرمایه‌گذاران قدیمی آنها را می‌فروشند، به نزدیکی پایین‌ترین سطح تاریخ خود رسیده است. این شاخص در واقع با محاسبه طول عمر و موجودی هر آدرس، ابزاری برای رصد رفتارهای معاملاتی سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت‌کوین ارائه می‌کند. درحال‌حاضر هم با توجه به سابقه سرمایه‌گذاران بلندمدت بیت کوین، می‌توان گفت که این شاخص در شرایطی کاملاً آرام قرار گرفته است.

شاخص CDD درواقع نشان می‌دهد هر بار که یک بیت‌کوین بین دو کیف پول جابه‌جا می‌شود، تا چه مدت دست‌نخورده باقی می‌ماند. از این ابزار می‌توان برای ساده‌سازی فرآیند اندازه‌گیری حجم معاملات و بررسی روندهای بازار استفاده کرد. گفتنی است واحدهای قدیمی در مقایسه با بیت کوین‌هایی که مدام جابه‌جا شده‌اند، از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

حساب توییتری یو‌تی‌ایکس‌او منیجمنت (UTXO Management) با انتشار نمودار زیر، گفته است با اینکه قیمت بیت‌کوین در چند ماه گذشته افزایش یافته، ارزش فعلی شاخص CDD همچنان در نزدیکی پایین‌ترین سطح تاریخ خود قرار گرفته است.

شاخص CDD بیت کوین؛ بررسی فعالیت آدرس‌های قدیمی بیت کوین

داده‌ها نشان می‌دهد پس از رکوردشکنی قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۱۷ که باعث شد برخی از سرمایه‌گذاران قدیمی بیت کوین‌های خود را بفروشند، تاکنون سرمایه‌گذاران بزرگ چنین کاری نکرده‌اند.

حتی نزدیک‌شدن قیمت به ۷۰، ۰۰۰ دلار هم نتوانست تغییری در این روند ایجاد کند و همچنان به نظر می‌رسد این سرمایه‌گذاران تازه‌وارد بازار هستند که اقدام به فروش می‌کنند.

چه کسانی بیشتر بیت کوین خریدند؟

شاخص هودل ویوز (Hodl Waves) پلتفرم تحلیلی آن‌چینِد کپیتال (Unchained Capital) هم تأیید می‌کند بیشترین میزان فروش مربوط به بیت کوین‌هایی بوده است که بین ۳ تا ۶ ماه قبل خریداری شده‌اند.

این نشان می‌دهد که فروشندگان فعلی بیت کوین‌های خود را بین ژوئن تا سپتامبر (خرداد تا شهریور) سال ۲۰۲۱ خریده‌اند؛ یعنی زمانی که قیمت بیت‌کوین به ۳۰، ۰۰۰ دلار رسیده بود.

شاخص هودل ویوز

مدت‌هاست تفاوت‌های میان هولدرهای مختلف بیت‌کوین زیر ذره‌بین تحلیلگران است. سرمایه کسانی که بیت کوین‌های خود را در قیمت ۲۰، ۰۰۰ دلار خریده بودند هم اکنون دو برابر شده است؛ چراکه قیمت‌های مربوط به پایان سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۰، ۰۰۰ دلار افزون‌تر از قیمت‌های ابتدای ژانویه (دی) است.

دیلان لکلیر (Dylan LeClair)، تحلیلگر ارشد «UTXO» در ۲۳ دسامبر (۲ دی) با انتشار تصویر زیر گفته بود بازار بیت‌کوین بار دیگر وارد فاز انباشت شده است. گفتنی است شاخص زیر برآیند میزان خرید و فروش سرمایه‌گذاران بلندمدت را اندازه‌گیری می‌کند و مثبت‌بودن آن یعنی بیشتر هولدرها در حال انباشت بیت‌کوین هستند. لکلیر هفته گذشته هم گفته بود سرمایه‌گذاران بلندمدت به‌طور کلی در این ماه موجودی خود را افزایش خواهند داد.

ارسال نظر