تماس با ما درباره ما

علت سبز شدن چندین هزار تن جو در گمرک اعلام شد

اداره کل پشتیبانی امور دام استان سیستان و بلوچستان در خصوص کلیپ "چندین هزار تن جو سبز شده "منتشر شده پاسخ داد .
علت سبز شدن چندین هزار تن جو در گمرک اعلام شد

به گزارش تهران بهشت،  در پاسخ به این خبر اداره کل پشتیبانی امور دام استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد:  با توجه به نیاز کشور به واردات نهادهای دامی واستفاده از ظرفیتهای بندر شهید بهشتی چابهاربا پیگیری استاندار وقت ،از سال ۹۸ واردات از بندر فوق در دستور کار شرکت پشتیبانی امور دام کشور قرار گرفت

در این جوابیه امده است : این روند همچنان ادامه داشت تا اینکه امسال علیرغم تمامی مشکلات زیر ساخت ازقبیل انبار، و حمل ونقل این حجم به بیش از دو برابر سال قبل افزایش یافت .

در ادامه تاکید شده اشت : این افزایش واردات بیش از دو برابری  در حالی است که بدلیل تحریمهای ظالمانه امکان تامین وانتقال ارز به موقع صورت نمیگیرد وبه همین دلیل گمرک با اخذ تعهد فقط اجازه خروج  90 درصد از کالاهای وارداتی شرکت را میدهد وحجم جو موجود در بندر که کمتر از دوماه است، همان 10 درصدباقی مانده  است .

در این جوابیه گفته شده است : این مقدار باقی مانده جو ، به دلیل پر بودن انبارها و عدم تخصیص کد رهگیری در محوطه بندر وتحت کلید گمرک باقی مانده است  و در زمان بارندگی برای محافظت روی آنها چادر کشیده شده، است ، اما بدلیل سر خوردن آب باران از کنارهای چادر قدری آب نفوذ وباعث جوانه زدن جو در برخی نقاط شده است .

تاکید شده است که هم اکنون جو سبز شده جمع آوری وجدا سازی شده که وزن آنها به 500 کیلو گرم هم نمیرسد.

 

روح الله لطیفی سخنگوی گمرک هم در توضیح علت جوانه زدن جو‌های موجود در محوطه گمرک گفت: شرکتی که کالا متعلق به آن بوده شرکت دولتی است که حدود ۱۲۰ هزار تُن از ۱۳۰ هزار تُن جو را توانسته با مجوز ترخیص ۹۰ درصدی ترخیص کند و ۱۰ درصد کالا به همراه ۱۵۰۰ تُن که از مجوز قبلی باقی مانده را از گمرک ترخیص نکرده است.

لطیفی افزود: قبل از بارش‌ها به صاحب کالا و مرجع تحویل گیرنده کالا یعنی معاونت مربوطه در سازمان بنادر در سیستان و بلوچستان  اعلام کردیم که براساس نظر هواشناسی ممکن است بارندگی‌هایی رخ دهد و با وجود اعلام چند باره هشدار و اعلام به سازمان‌های مرتبط اقدامی در این زمینه نکردند.

سخنگوی گمرک با بیان اینکه گمرک هشدار‌هایی برای انتقال کل جو‌ها به انبار‌های مسقف و همچنین پوشش جو‌ها با نایلون را داده بود گفت: بارندگی‌های اخیر میزان کمی از جوها را دچار مشکل کرده و دچار سبز شدگی شده است .

لطیفی در ادامه تاکید کرد: محافظت از بقیه جو‌ها بر عهده صاحب کالا و مرجع تحویل گیرنده کالا است که باید در این زمینه اقداماتی انجام دهند.

وی تصریح کرد: این جو‌ها جزو نهاده‌هایی است که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده است، اما کد رهگیری بانک نداشته که باید بانک مرکزی در این زمینه کد رهگیری را صادر کند و صاحب کالا باید این موضوع را پیگیری می‌کرد.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار