تماس با ما درباره ما

در سال جدید اتریوم بخریم یا بیت کوین؟

بیت کوین اولین و معروف ترین ارزدیجیتال است به طوری که آن را پادشاه رمزارزها می‌نامند. بیت کوین به سبب نوآوری و هدفی که دنبال می‌کرد توانست جایگاه خوبی را در سطح دنیا بدست آورد.
در سال جدید اتریوم بخریم یا بیت کوین؟

به گزارش تهران بهشت، بعد از ظهور بیت کوین کم کم رمزارزهای دیگری با به عرصه ظهور گذاشتند و بعضی از آنها حتی سعی کردند از بیت کوین پیشی گیرند اما تا کنون در دستیابی به این هدف ناکام مانده‌اند. مهمترین رقیبی که برای بیت کوین تا به الان مطرح شده، اتریوم است. هرچند حجم بازار اتریوم نسبت به بیت کوین هنوز کوچک است اما با پیش‌رفت‌هایی که این رمزارز داشته است و توجه‌ای که سرمایه‌گذاران به آن دارند ممکن است این نسبت به نفع اتریوم تغییر کند. همچنین به نظر می‌رسد سودآوری اتریوم نسبت به بیت کوین در سال جاری بیشتر باشد.

تفاوت بیت کوین و اتریوم

رمز ارز بیت کوین یک ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۰۹ شروع به کار کرده است و از تکنولوژی بلاکچین استفاده می کند. از اهداف آن می توان به از بین بردن تراکنشات مالی افراد اشاره کرد.تا افزاد بتوانند تراکنشات مالی خود را در فواصل بسیار دور در کنتر از چند دقیقه انجام دهند از بیت کوین به عنوان جایگزین ارزهای فیات رایج مانند USD، EUR، JPY و… استفاده می شود. بیت کوین حجم معاملات بالایی دارد. حجم معاملات آن در ۲۴ ساعت چندین میلیون دلار می‌باشد، به این معنی که به راحتی می‌توان آن را به پول نقد تبدیل کرد. اتریوم در سال ۲۰۱۵ شش سال بعد از بیت کوین راه اندازی شد. اتر ارز آن است و معاملات آن روی بلاک چین اتریوم انجام می‌شود. تراکنش ها توسط قراردادهای هوشمند انجام می‌شوند.اتریوم یک پلتفرمی دارد که در آن می‌توان اپلیکیشن های قراردادهای هوشمند را نوشت. قراردادهای هوشمند اتریوم، اشخاص واسط را نه تنها در سیستم های مالی بلکه در بسیاری از سیستم ها حذف می‌کند.زبان برنامه نویسی اتریوم Solidity می باشد.قابل ذکر است حجم معاملات آن مانند بیت کوین چندین میلیون دلار است.

در حالی که بیت کوین و اتریوم هر دو ارز رمز پایه هستند ، بلاکچین اتریوم بسیار متفاوت تر از بلاکچین بیت کوین است . بیت کوین صرفا به عنوان یک ارز دیجیتال طراحی شده است . زنجیره بلوک اتریوم یک اجرای کلی تر از فناوری بلاکچین است .هر دو رمز ارز معاملات ناشناس را ارئه می دهند و هیچ یک از آنها توسط یک نهاد متمرکر کنترل یا تنظیم نمی شوند . با این حال ، آنها هنوز از نظر ماهیت و همچنین عملکرد تفاوت چشمگیری دارند .

در حقیقت بیت کوین و اتریوم از نظر هدف نیز متفاوت هستند ، بیت کوین به عنوان یک ارز جایگزین یا ارز دیجیتال مطرح می شود ، اتریوم قراردادهای نظیر به نظیر و برنامه های کاربردی را تسهیل می نماید . به همین دلیل بیت کوین به عنوان ارز دیجیتال با ثبات تر ظاهر شده است، در حالی که اتریوم بیشتر در مورد برنامه های کاربردی قرارداد هوشمند است.

اصلی ترین تفاوت بین اتریوم و بیت کوین این است که اتریوم یک پلتفرم چند منظوره با ارز مربوط به خود به نام اتر است که جزئی از برنامه های قراردادهای هوشمند است. در حالی که بیت کوین به عنوان یک ارز نسبتا پایدار و موفق ترین ارز رمزنگاری تا به امروز، خود را معرفی کرده است.

آینده درخشان اتریوم

در واقع بیت کوین در حال حاضر تنها به عنوان ابزاری برای پرداخت و یا حفظ ارزش دارایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیت کوین در آپدیت جدید خود و به کمک شبکه لایتنینگ موفق شد از هزینه تراکنش‌های خود بکاهد و سرعت آن را افزایش دهد. همچنین یک قدم به قراردادهای هوشمند نزدیک شد. هنوز اثرات کلی آخرین به روز رسانی بیت کوین به خوبی در دنیای بیرون نمایان نشده است ولی در نهایت این اتفاق به نفع این رمزارز خواهد بود. در مقابل اتریوم سال‌هاست که امکان قراردادهای هوشمند را ایجاد کرده و نه فقط به عنوان ابزاری برای پرداخت و یا حفظ ارزش بلکه در بسیاری از زمینه ها از جمله مالی و ..... می‌تواند حضور یابد. این ارز دیجیتال در واقع نیازهای بیشتری را در آینده رفع خواهد کرد و برنامه‌های زیادی بر روی بستر بلاکچین اتریوم قابل اجرا شدن هستند. این پایان ماجرا نیست اتریوم نیز برای بهبود عملکرد خود آپدیتی به نام هاردفورک لندن را اجرا کرد و به سبب این آپدیت قیمت اتریوم رشد چشم گیری را تجربه کرد. هنوز این آپدیت به شکل کامل اجرا نشده است، تیم اتریوم در تلاش برای کاهش هزینه‌های تراکنش‌های آن هستند و از لحاظ امنیت، سرعت، شکل استخراج آن و.... تغییرات مهمی را در نظر گرفته شده است. با توجه به هدف‌هایی که اتریوم در سال ۲۰۲۲ دنبال می‌کند و افزایش توکن‌هایی که بر بستر اتریوم ایجاد می‌شوند اهمیت این رمزارز روزانه در حال افزایش است و اگر به همین ترتیب پیش رود احتمال دارد که اتریوم کم کم حجم بازار بیت کوین را در قلمرو خود درآورد. با توجه به قابلیت‌های مهمی که این رمزارز دارد، تقاضا بر روی آن در حال افزایش است، همچنین بسیاری از سرمایه‌گذاران بزرگ تمایل خود را به هولد کردن اتریوم در کنار بیت کوین نشان داده‌اند. با توجه به افزایش قدرت بنیادی این ارز دیجیتال، در صورتی که بازار در شرایط با ثباتی قرار داشته باشد، احتمال دارد که رشد قیمت اتریوم نسبت به بیت کوین در سال آینده بیشتر باشد، مانند آنچه در سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاد.

پیش بینی قیمت اتریوم

اتریوم در بلند مدت در یک کانال صعودی قرار داشت که در ریزش‌های اخیر حمایت کف این کانال را از دست داد و در تایم فریم کوتاه مدت و ۴ ساعته در یک کانال نزولی در حال حرکت است. مهمترین حمایت‌ پیش روی این رمزارز سطح ۲۸۰۰ الی ۳۰۰۰ دلار است که به نظر می‌رسد برای سرمایه‌گذاری پله‌ای و اولین خرید جای مناسبی باشد. این محدوده از حمایت میانگین متحرک ۳۰۰ روزه و نسبت‌های فیبوناچی همپوشانی دارد. در استراتژی پله‌ای فرد به شکل کم کم و در کف‌های قیمتی اقدام به خرید ارز مورد نظر خواهد کرد.

در صورت از دست رفتن این حمایت هدف بعدی سطح۲۵۰۰ و ۲۲۰۰ دلار خواهد بود.

در تایم فریم کوتاه مدت به دلیل اینکه اندیکاتور RSI در منطقه اشباع فروش قرار دارد احتمال یک حرکت محدود به سمت بالا وجود دارد، اما تا زمانی که قیمت بیت‌کوین روند نزولی دارد، احتمال رشد پایدار در اتریوم بسیار اندک است. در حال حاضر قیمت اتریوم در محدوده ۳۱۰۰ است و امکان رشد آن تا حدود ۳۳۰۰ وجود دارد.

ارسال نظر