تماس با ما درباره ما

جزئیات جدید پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی به بازنشستگان و مستمری بگیران

سید عباس حسینی معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی: پرداخت بدون ضامن تسهیلات بانکی زیر ۱۰۰ میلیون تومان آغاز شد.
جزئیات جدید پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی به بازنشستگان و مستمری بگیران

به گزارش تهران بهشت، حسینی درباره جزئیات پرداخت تسهیلات بانکی بدون ضامن گفت: شاغلان، بازنشستگان و مستمری بگیران دستگاه‌های اجرایی می‌توانند از شعبات بانکی خود که حقوق دریافت می‌کنند و تنها با گواهی کسر از حقوق، ۵۰ میلیون تومان بدون ضامن وام بگیرند.

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی هم درباره حذف ضامن از تسهیلات خرد بانکی گفت: اراده جدی برای پرداخت تسهیلات بر مبنای اعتبارسنجی بین بانک مرکزی و وزارت اقتصاد وجود دارد و با اتکا به رتبه اعتبار افراد اعم از حقوق بگیران، بازنشستگان و کسانی که سوابق آنها ثابت کند که توانایی بازپرداخت اقساط را دارند، پرداخت تسهیلات بدون ضامن و وثیقه آغاز شد.

همچنین، یاسر مرادی کارشناس امور بانکی در برنامه تلویزیونی بیان کرد: با دستور امروز رئیس‌جمهوری همه بانک‌های دولتی و نیمه دولتی در مرحله اول به افراد خوش حسابی که حقوق بگیر و مستمری بگیر هستند با اعتبارسنجی و بدون ضامن و یا با حداقل ضامن تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی پرداخت می‌کند.

گفتنی است؛ در نشست رئیس‌جمهوری با مدیران عامل بانک‌ها مصوب شد، پرداخت تسهیلات خرد به مردم با اعتبارسنجی جایگزین اخذ وثیقه شود.

منبع: صدا و سیما

ارسال نظر