تماس با ما درباره ما

خودرو چینی 440 میلیونی فردا موتور برای ایرانیان یک میلیارد و 100 میلیون آب می خورد/ ناظر قیمت گذاری کیست؟

خوردوسازی فردا موتور روز گذشته در مراسم رونمایی رسمی از محصول FMC T5 خود قیمت نجومی یک میلیارد و 100 میلیون تومانی را برای این خودرو اعلام کرد در حالی که این خودرو در بازار چین با نرخ ارز نیمایی حدود 440 میلیون تومان به فروش می رسد. خودرو T5 فردا موتور در تست مؤسسه ایمنی کشور چین تنها سه ستاره ایمنی کسب کره است و تعداد ۱۰ هزار دستگاه از این مدل خودرو در سال گذشته میلادی در چین به فروش رسیده است که این آمار فروش در بازار چین یک شکست بزرگ محسوب می شود.
خودرو چینی 440 میلیونی فردا موتور برای ایرانیان یک میلیارد و 100 میلیون آب می خورد  ناظر قیمت گذاری کیست؟

به گزارش تهران بهشت، روز گذشته خودرو جدید FMC T5 شرکت خودروسازی فردا موتور به طور رسمی رونمایی شد و قرار است طرح فروش این خودرو طی چند روز آینده اجرا شود و اولین سری مدل خودرو  به مشتریان تحویل داده شود.
در این مراسم مدیران این خودروسازی قیمت یک میلیارد و 100 میلیون تومانی را برای این خودرو چینی اعلام کردند که با توجه به  شیوه خودروسازان خصوصی  در خصوص فرآیند قیمت گذاری غیر منطقی برای محصولات خود این خودرو نیز همانند تیگو 8 پرو مدیران خودور قیمت میلیاردی برای آن اعلام شد که باعث انتقاد کارشناسان خودرو و مردم شده است.
خودرو FMC T5 که محصول سال 2020 شرکت دانگ فنگ است با نام تجاری T5 در بازار چین، با موتور 1.5 لیتر توربو نسبت به آپشن‌های ارائه شده بین 110 تا 130 هزار یوآن یا 18 تا 20 هزار دلار عرضه می شود که با در نظر گرفتن دلار آزاد 28 هزار تومانی حدود 504 میلیون تومان در بازار چین به فروش می رسد و بر اساس نرخ دلار نیمایی که این خودروسازان خصوص با این نرخ دلار اقدام به واردات کرده‌اند، نرخ فروش این خودرو در  بازار چین نتها 440 میلیون تومان خواهد بود که با توجه به قیمت اعلام شده یک میلیارد و 100 میلیون تومانی این خودرو بیش از دو برابر قیمت واقعی آن به بازار خودرو داخلی عرضه خواهد شد.
خودرو T5 فردا موتور در تست تصادف مؤسسه ایمنی کشور چین (CNCAP) تنها سه ستاره ایمنی کسب کره است همانند بیشتر خودرو های چینی تازه وارد ایران از موتور 1500 سی‌سی توربو شارژ استفاده می کند. همچنین تعداد ۱۰ هزار دستگاه از این مدل خودرو در سال گذشته میلادی در چین به فروش رسیده است که این آمار فروش در بازار خودرو چین یک شکست بزرگ برای این خودرو محسوب می شود.
این خودروساز برای محصول قبلی خود به نام FARDA SX5 نیز قیمت برابر با 750 ملیون تومان اعلام کرده بود که بر اساس قیمت آن در بازار چین این خودرو نیز با بیش از 2.5 برابر قیمت به مردم فروخته شده است.
عدم نظارت بر فرآیند قیمت گذاری خودروهای مونتاژی خودروسازان خصوصی باعث شده است این شرکت ها بودن توجه به امکانات  و ارزش واقعی خودرو قیمت های غیر  منطقی برای محصولات وارداتی خود  اعلام کنند و یک مسابقه افزایش قیمت میلیاردی بین آنها شروع شده است.
با توجه به اینکه سازمان حمایت از مصرف کننده هفته گذشته نسبت به قیمت گذاری خودرو تیگو۸ پرو مدیران خودرو ورود کرد و برای شفافیت بیشتر در نحوه قیمت گذاری  جلو فروش این خودرو را گرفته است با در نظر گرفتن قیمت غیر منطقی خودرو جدید فردا موتور و قبل از اجرای طرح فروش این خودرو به مردم انتظار می رود فرآیند قیمت گذاری این خودرو نیز مورد بررسی و نظارت قرار بگیرد.
با توجه به شرایط موجود بازار  و عملکرد خودروسازان خصوصی باید  از طریق دولت نظارت بیشتر و دقیق بر شیوه قیمت گذاری محصولات این شرکت ها انجام گیرید تا این چنین قیمت‌های نجومی برای محصول جدید اعلام نشود و شاهد افزایش قیمت  پی در پی قیمت خودروهای  این خودروسازان بدون مرجع قانونی نباشیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار