تماس با ما درباره ما

برکناری مدیران بانکی بی اعتنا به پرداخت وام بدون ضامن

بی اعتنایی برخی مدیران شعب بانک‌ها به پرداخت وام بدون ضامن باعث برکناری آن‌ها شد و تعدادی از مدیران متخلف نیز به کمیته‌ی انضباطی معرفی شدند.
برکناری مدیران بانکی بی اعتنا به پرداخت وام بدون ضامن

به گزارش تهران بهشت، علی نظامی در گفتگو با رسانه ملی، درباره رعایت شعب بانک‌ها بر لزوم اجرای بخشنامه وزارت اقتصاد مبنی بر آسان گیری و حذف ضامن از فرایند پرداخت تسهیلات خرد بانکی به منقاضیان افزود: همکاران ما از طریق بازرسی‌های میدانی و سامانه شکایت مردمی، متوجه شدند که بخشنامه مربوطه به برخی شعب بانک‌ها ابلاغ نشده و ابهاماتی برای مردم ایجاد شده است که در این زمینه چندین اقدام فوری در دستور کار قرار دادیم.

رئیس مرکز بازرسی مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایت وزارت اقتصاد ادامه داد: به همه بانک‌های دولتی و نیمه دولتی ابلاغ شد که بخشنامه داخلی بانک با قید فوریت در سایت اطلاع رسانی هر بانک درج شود و همچنین فرایند و جزئیات بخشنامه را در شعب بانک‌ها به اطلاع مسئولان شعب و مردم برسانند.

نظامی با بیان اینکه بانک‌ها باید آدرس سامانه رسیدگی به شکایت بانک‌ها و شکایت مردمی وزارت اقتصاد را در معرض عموم قرار دهند گفت: هیئت‌های بازرسی ویژه‌ای در هر بانک و مرکز بازرسی وزارت اقتصاد تشکیل شد تا با بازرسی میدانی نحوی اجرای بخشنامه را رصد کنند.

وی افزود: گزارش‌های میدانی از شعب بانک‌ها بیانگر این موضوع بود که اغلب بانک‌ها مقید به اجرای این بخشنامه هستند و در برخی از بانک‌ها بی نظمی‌هایی مشاهده شد که منجر به برکناری مدیران متخلف شعب و تعدادی از متخلفان بانکی نیز به کمیته‌ی انظباطی و رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شدند ضمن اینکه رسیدگی‌ها همچنان ادامه دارد.

نظامی اضافه کرد: در بخشنامه وزارت اقتصاد تاکید شده است" در فرایند اعطای تسهیلات خرد بانکی، نیازی به داشتن ۲ ضامن نیست و با ارئه کسر از حقوق، تسهیلات به آسانی به متقاضی پرداخت شود. "

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار