تماس با ما درباره ما

خبر مهم مجلس درباره افزایش حقوق بازنشستگان

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ادامه پیگیری‌ها برای افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد.
خبر مهم مجلس درباره افزایش حقوق بازنشستگان

به گزارش تهران بهشت، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست مشترک این کمیسیون با نمایندگان کانون‌های بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی شامل دستگاه‌های اجرایی تامین اجتماعی، بنیاد شهید، کمیته امداد، هلال احمر، وزارت ارتباطات، وزارت نیرو، بنیاد مستضعفان، مجلس و جهاد کشاورزی خبر داد.

پیگیری مجلس برای افزایش حقوق بازنشستگان

محمدرضا پورابراهیمی در نشست با اعضای ستاد هماهنگی کانون‌های بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی مشمول تامین اجتماعی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات بحث افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی است.

این در حالیست که بازنشستگان تامین اجتماعی، خواستار اختصاص بودجه جداگانه برای همسان‌سازی و افزایش حقوق به اندازه‌ی بازنشستگان دولت هستند، مروتی (بازنشسته‌ی حداقل‌بگیر) با استناد به این اظهارات می‌گوید: امیدواریم نمایندگان مجلس به سازمان تامین اجتماعی و دولت فشار بیاورند و آنها را به اجرای قانون از جمله ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی مجاب کنند.

به گفته وی، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منوط به تصمیم مدیرعامل سازمان است و اگر بخواهند، می‌توانند مستمری‌ها را به اندازه‌ی سبد معیشت افزایش دهند.

حقوق بازنشستگان سال آینده چقدر است؟

دائمی شدن اجرای همسان سازی حقوق و افزایش میزان مستمری تامین اجتماعی مطالبه بازنشستگان این سازمان است و این گروه خواهان رفع تبعیض میان خود و بازنشستگان لشکری و کشوری هستند.

براساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی وظیفه دارد مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را متناسب با هزینه زندگی افزایش دهد. این افزایش باید در فواصل زمانی معین حداقل سالی یکبار و با تصویب هیات وزیران انجام شود.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: در بین بازنشستگان کشور تعداد حداقل‌بگیر‌های صندوق کشوری و لشکری کم است در حالی که ۶۰ درصد جمعیت بازنشستگان تامین اجتماعی را حداقل بگیر‌ها تشکیل می‌دهند.

به گفته‌ دهقان کیا میانگین حقوق دریافتی بازنشستگان لشکری بالاتر از میانگین حقوق بازنشستگان کشوری است و میانگین حقوق کشوری‌ها از بازنشستگان تامین اجتماعی بیشتر است.

حقوق یک بازنشسته حداقلی‌بگیر با ۲۰ سال سابقه کار با عائله‌مندی و ۲ فرزند در سال ۹۸ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است که پس از انجام دو مرحله همسان‌سازی در سال جاری به سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تومان افزایش یافته و برای آن‌هایی که ۳۰ سال سابقه کار دارند ۴میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

 ایلنا

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار