تماس با ما درباره ما

بودجه همسان سازی حقوق بازنشستگان صفر شد؟

لایحه دولت قبل برای دائمی شدن همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان و فرستادن لایحه‌ای جدید به مجلس مرجوع شده است.
بودجه همسان سازی حقوق بازنشستگان صفر شد؟

به گزارش تهران بهشت، بازنشستگان نسبت به چیدمان لایحه جدید همسان‌سازی ابراز نگرانی کردند. با اعلام مرجوع شدن لایحه دولت قبل برای دائمی شدن همسان‌سازی و فرستادن لایحه‌ای جدید به مجلس، تعدادی از بازنشستگان در ارتباط با چیدمان این لایحه و جایگاه تامین اجتماعی در آن، ابراز نگرانی کردند.

محمدعلی براتی (بازنشسته حداقل بگیر در استان کردستان) در این رابطه می‌گوید: امیدواریم در لایحه جدید، سهم سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان آن به خوبی دیده شود و دولت بودجه اختصاصی برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری در نظر بگیرد.

سرنوشت بودجه همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان

به گفته وی، این نگرانی وجود دارد که همان امتیازات لایحه قبلی در لایحه جدید دولت دیده نشود چراکه نمایندگان به دنبال کاستن از بار مالی دولت هستند.

براتی تاکید می‌کند: در لایحه قبلی، دولت پرداخت مطالبات خود به سازمان را در یک بازه زمانی پنج‌ساله تقبل کرده بود؛ در عین حال، بودجه جداگانه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کارگری اختصاص نداده بود و مقرر شده بود از همان محل دریافت بدهی‌های دولت، همسان‌سازی اجرایی شود درحالیکه سایر صندوق‌های بازنشستگی، بودجه و اعتبار برای دائمی شدن همسان‌سازی دریافت می‌کردند؛ همان زمان بازنشستگان کارگری به ترکیب آن لایحه به درستی اعتراض کردند؛ حالا انتظار داریم در لایحه جدید اشکالات بهبود یابد و علاوه بر پرداخت بدهی‌های دولت، بودجه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به سازمان پرداخت شود درست مانند صندوق‌های دیگر.

۶۵ درصد بازنشستگان زیر خط فقر رفتند

این فعال صنفی می‌گوید: ۶۵ درصد بازنشستگان کارگری حداقل بگیر هستند و زیر خط فقر درآمد دارند؛ دولت و مجلس باید منافع این جمعیت انبوه زیر خط فقر را در تنظیم لوایح و طرح‌ها مد نظر قرار بدهند.

منبع: ایلنا

 

 

ارسال نظر