تماس با ما درباره ما

خودرو در بازار ارزان‌تر شد

بررسی قیمت انواع پرتیراژهای خودروسازان در بازار نشان می‌دهد با توجه به اینکه فروشنده در بازار بسیار و خریدار کم است، همچنان دلالان و فروشندگان (دارندگان خودرو) مجبور هستند خودروهای در ید خود را با قیمت‌های پایین‌تر قیمت‌گذاری کنند؛ براین اساس قیمت خودروها در بازار امروز (یکشنبه) نسبت به دقیقا یک هفته گذشته با کاهش یک تا هشت میلیون تومانی روبرو شده است؛ قیمت برخی خودروها اما تغییر نداشته و مواردی محدود افزایش در حد دو میلیون تومانی داشته‌اند.
خودرو در بازار ارزان‌تر شد

به گزارش تهران بهشت،  با توجه به نوسانات کاهشی نرخ ارز در بازارهای داخلی، بازار خودرو نیز آرام و منطقی پیش می‌رود. طبیعتا با کاهش نرخ ارز افرادی که قصد خرید خودرو دارند، چنانچه قید فوریت نداشته باشند، برای خرید خودرو تا کاهش بیشتر قیمت‌ها دست نگه می‌دارند؛ بنابراین طبق روال در این شرایط خریدار در بازار کم و فروشنده بیشتر می‌شود.

از سوی دیگر دارندگان خودرو، از ترس ریزش بیشتر قیمت‌ها (باتوجه به اینکه بعضا دلالان خودروها را با قیمت‌های بالاتر خریداری کرده‌) تمایل دارند، خودروهای در اختیار زودتر به فروش برسانند؛ بنابراین حاضرند با سود کمتر خودرو را عرضه کنند.

براین اساس بررسی و مقایسه قیمت انواع خودروهای پرتیراژ و پرتقاضای داخلی در بازار امروز (یکشنبه/۲۴ بهمن ماه) نسبت به درست یک هفته پیش (یکشنبه/۱۷ بهمن ماه) نشان می‌دهد که اکثریت محصولات ایران‌خودرو و سایپا در بازار با افت یک تا پنج میلیون تومانی و پژو ۲۷ دنده‌ای ایران‌خودرو با افت هشت میلیون تومانی روبرو شده‌اند. 

در میان قیمت برخی خودروها همچون پژو پارس، راناپلاس، دناپلاس توربو دنده‌ای، سمند LX و تیبا تغییر قیمتی در این یک هفته نداشته و ثبات قیمتی خودرو را حفظ کرده‌اند.

در مقابل اما تعداد محدودی از خودروها با کمی افزایش قیمت روبرو شده‌اند؛ بطور مثال پژو ۲۰۶ V8 یا دنا معمولی یک میلیون تومان نسبت به هفته گذشته گران‌تر قیمت‌گذاری شده است. 

قیمت انواع پرتیراژهای خودروسازان در بازار امروز (یکشنبه) به شرح زیر است که با قیمت‌ها در هفته گذشته (یکشنبه/۱۷ بهمن ماه) مقایسه شده است:

خودرو در بازار ارزان‌تر شد

خودرو در بازار ارزان‌تر شد

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار