تماس با ما درباره ما

اجناس را حداکثر 29 درصد بالاتر از قیمت تولید بخرید

معاون بازرسی سازمان صمت البرز گفت: در طرح درج قیمت تولید به جای قیمت مصرف، تولید کننده باید قیمت تولید را روی کالا به علاوه ارزش افزوده درج کند. بعد از آن شرکت‌های پخش هم باید ۱۰ الی ۱۴ درصد سود بر روی کالا لحاظ کنند و خرده فروش هم ۷ الی ۱۰ درصد سود خود را در نظر بگیرد.
اجناس را حداکثر 29 درصد بالاتر از قیمت تولید بخرید

به گزارش تهران بهشت، کوروش مرادی روز یکشنبه ۲۵۴ بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه طرح درج قیمت تولید کننده بر روی کالاها از ۲۷ آذرماه به صورت مرحله‌‎ای در حال اجرا است، اظهار کرد:  این طرح با هدف شفاف‌سازی قیمت‌ها، بهره‌مندی قانونی و منطقی هر یک از عوامل زنجیره تولید، توزیع و عرضه از سودهای مصوب قانونی، حذف واسطه‌های غیرضرور و کاهش قیمت تمام شده کالا برای اصناف، روزآمدسازی شیوه‌های نظارت در بازار، روان سازی نظام قیمت گذاری و همچنین کاهش بهای پرداختی توسط مصرف کنندگان، اجرایی شده است.

وی ادامه داد: این طرح در مرحله یک تا سه برای ۲۷ قلم کالا در مرحله چهار هم برای ۱۵ قلم کالای دیگری اجرایی شده است.

وی توضیح داد: درج قیمت تولیدکننده روی کالاها دست واسطه‌ها را کوتاه کرده و قیمت‌های کاذب را از میان می‌برد و دیگر کمتر شاهد حراج‌های غیرواقعی از سوی برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز فروش خواهیم بود.

این مسئول تاکید کرد: در این طرح تولید کننده باید قیمت تولید را روی کالا به علاوه ارزش افزوده درج کند. بعد از آن شرکت‌های پخش هم باید ۱۰ الی ۱۴ درصد سود بر روی کالا لحاظ کنند و خرده فروش هم ۷ الی ۱۰ درصد سود خود را در نظر بگیرد.

مرادی ابراز کرد: در نهایت در این چرخه باید ۲۲ الی ۲۹ درصد سود لحاظ و به قیمت اولیه کالا که روی محصول درج شده اضافه شود.

معاون بازرسی سازمان صمت البرز گفت: بدیهی است احتساب قیمتی بالاتر از سود مشخص شده گران فروشی است و عدم درج قیمت هم تخلف دیگری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح به اتحادیه‌ها ابلاغ شده  تا از طریق آن کم کم به سمت واقعی شدن قیمت کالاها پیش برویم.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار