تماس با ما درباره ما

سهام دلاری بخریم؟

معاملات بورس در پنجمین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد سه هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۲۸۸هزار واحد قرار گرفت و شاخص هم وزن و شاخص فرابورس نیز به ترتیب رشد ۱۶۵۰واحد و ۶۰واحد داشتند. به طور کلی بیش از پنج میلیارد و ۶۷۵میلیون برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حدود ۶۰میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها از بازار خارج شد.
سهام دلاری بخریم؟

به گزارش تهران بهشت، به زعم اغلب کارشناسان، اگر اخبار اطمینان بخشی از مذاکرات برجام مخابره نشود، بازار سرمایه همچنان در بازه‌ای خنثی و رنج مورد معامله قرار خواهد گرفت.

نوید قدوسی، کارشناس و فعال بازار سرمایه ، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: تحت تاثیر اخبار ضد و نقیضی که پیرامون مذاکرات برجام به بازار سرمایه مخابره می‌شود، معاملات امروز نیز در مسیر رکودی و خنثی باقی ماند. صنایع خودرویی، بانکی و حمل و نقل که در صورت وصول توافق از صنایع پیشرو بورس خواهند بود، در بورس امروز و همچنین روز گذشته با حجم زیادی از فروش همراه شدند.

وی افزود: در مقابل، دلار مجددا در مدار صعودی قرار گرفت و به تبع از این افزایش، سهام دلاری با افزایش تقاضا همراه شدند و برخی از آنها به صف خرید نشستند. بنابراین به نظر می‌رسد بازار سهام تحت تاثیر سیگنال‌هایی که از تحولات مربوطه به مذاکرات برجام دریافت کرده، در کوتاه‌مدت تغییر مسیر داده و تقاضا در بازار از صنایع ریالی به صنایع دلاری انتقال یافته است.

این کارشناس بازار سرمایه گفت:ولی سایه تردید و ابهام همچنان در بازار وجود دارد و ارزش معاملات در سطح پایینی قرار دارد. به نظر می‌رسد پول‌های بزرگ برای وارد شدن به  معاملات منتظر هستند تا ابهامات بازار برطرف شود.

قدوسی در پایان خاطر نشان کرد: بر این اساس می‌توان گفت معاملات هفته آینده روندی متفاوت از این هفته نخواهد داشت و همچنان در مسیر رنج و خنثی باقی می‌ماند. اما اگر سیگنال و خبر اطمینان بخشی از مذاکرات برجام به بازار مخابره شود، بورس نیز مسیر خود را مشخص خواهد کرد. در ادامه چنین امری، ارزش معاملات نیز با رونق همراه می‌شود./اقتصادانلاین

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار