تماس با ما درباره ما

این خودروها که در مقابل ریزش قیمت ها مقاومت کردند

بازار خودرو در طی یک هفته گذشته شاهد افت قیمت ها بود با این حال برخی از خودروها قیمت خود را حفظ کردند.
این خودروها که در مقابل ریزش قیمت ها مقاومت کردند

به گزارش تهران بهشت، بازار خودرو در حالی اولین هفته از اسفندماه 1400 را پشت سر گذاشت که تحت تاثیر کاهش نرخ ارز و اخبار مخابره شده از وین در ارتباط با توافق بر سر احیای برجام، شاهد نزولی شدن نمودار قیمت اکثر خودروهای داخلی حاضر در بازار بود. بخش عمده ای محصولات اضر در بازار به طور میانگین افت قیمتی حدود یک تا چهار میلیون تومانی را تجربه کردند.اما بررسی قیمت ها در بازه یک هفته ای نشان می دهد بر خلاف افت سراسری قیمت ها، هشت خودرو توانستند در مقابل کاهش قیمت مقاومت کنند.

در میان هشت محصول یاد شده تیبا 2 پلاس نه تنها قیمت خود را از دست نداد بلکه توانست طی یک هفته قیمت خود را حدود 1.5 درصد رشد دهد. این خودروی هاچ بک (بدون صندوق عقب) ابتدای هفته با قیمت 202 میلیون تومان در دسترس خریداران قرار داشت اما توانست در طی هفته با توجه به رشد 3 میلیون تومانی نمودار قیمت خود را در انتهای هفته اول اسفند 1400 روی عدد 205 میلیون تومانی نگه دارد. به جز تیبا 2 پلاس، هفت خودروی دیگر توانستند قیمت های خود را حفظ کنند. تیبا صندوقدار پلاس دیگر عضو خانواده تیبا بود که توانست در مقابل ریزش قیمت ها مقاومت کند. این خودرو ابتدای هفته با قیمتی حدود 184 میلیون تومان هفته را آغاز کرد و فروشندگان این خودرو را در انتهای هفته نیز با همین قیمت به متقاضیان عرضه کردند. محصولاتی که در حال حاضر با برند پژو در بازار حضور دارند یک عضو خانواده پارس توانست بر خلاف سایر اعضای این خانواده قیمت خود را حفظ کند. پارس ساده به عنوان محصولی که کف قیمت خانوداه پارس را در بازار به خود اختصاص می دهد در ابتدای هفته با قیمت 277 میلیون تومان در بازار موجود بود. طی هفته ای که گذشت متقاضیان بازار را به امید ریزش قیمت این خودروی پرطرفدار رصد می کردند اما هفته به انتها رسید و پژو پارس ساده قیمت خود راحفظ کرد. پژو 405 مدل SLX نیز در مسیر پژو پارس ساده حرکت کرد. این خودرو ابتدای هفته 308 میلیون تومان در بازار قیمت خورد و توانست به رغم افت قیمت سایر محصولات برند پژو هفته را با قیمت 308 میلیون تومان به پایان برساند. سمند با موتور EF7 نیز دیگر محصول ایران خودرو بود که قیمت خود را در هفته ریزش قیمت ها به هر صورت ممکن حفظ کرد. این خودرو با قیمت حول و حوش 281 میلیون تومان هفته را آغاز کرد و در حالیکه سایر اعضای خانواده سمند قیمت خود را از دست دادند توانست هفته را با همان قیمت 281 میلیون تومان به پایان برساند.

در حالی که خانواده کوییک با چهار عضو کوییک پلاس با گیربکس اتومات، کوییک معمولی، کوییک R و کوییک S در بازار حضور دارد تنها کوییک R  توانست قیمت خود را حفظ کند. این خودرو که عنوان اولین خودروی دو رنگ بازار خودروی کشور را یدک می کشد ابتدای هفته با قیمت حدود 198 میلیون تومان از سوی فروشندگان به بازار عرضه شد. متقاضیان این خودروی دورنگ در انتهای هته چنانچه قصد داشتند این خودرو را خریداری کنند باید حول و حوش 198 میلیون تومان به حساب فروشندگان واریز می کردند. شاهین محصول نوبرانه سایپا نیز آخرین خودرویی بود که توانست در مقابل ریزش قیمت ها مقاومت کند. این خودرو در هفته ای که گذشت با قیمت 335 میلیون تومان در دسترس متقاضیان قرار داشت و توانست در مقابل ریزش قیمت های بازار مقاومت کند.

ارسال نظر