تماس با ما درباره ما

انتقال وجه بالای 15 میلیون

بانک مرکزی بستری را فراهم کرده تا به راحتی بتوان از طریق بانکداری الکترونیک مبالغ بالای 15 میلیون را انتقال داد. یکی از روش‌ها استفاده از سامانه ساتنا است.
انتقال وجه بالای 15 میلیون

به گزارش تهران بهشت، با توجه به این که هر روز مبالغ بسیار زیادی در سطح کشور از طریق کارت به کارت جا به جا می‌شود، این عملیات سقف تراکنش دارد و نمی‌توان انتقال وجه بالای 15 میلیون تومان را با روش کارت به کارت انجام داد. این موضوع به عنوان یکی از مشکلات و معضلات سیستم بانکداری کشور محسوب می‌شود. طبق ماده 44 آیین‌نامه مبارزه با پولشویی انتقال وجه بالای 15 میلیون تومان حتما باید با استفاده از بانکداری الکترونیک انجام شود. این آیین نامه از طرف بانک مرکزی به همه بانک‌ها ابلاغ گردیده است و ضوابط آن باید به صورت کاملا واضح و روشن اجرا شود. این آیین نامه دارای چندین ماده مختلف است و در یکی از بندهای آن به محدودیت ایران چک و اسکناس تا سقف 15 میلیون تومان اشاره شده است. بانک مرکزی بستری را فراهم کرده تا به راحتی بتوان از طریق بانکداری الکترونیک مبالغ بالای 15 میلیون را انتقال داد. یکی از روش‌ها استفاده از سامانه ساتنا است.

انتقال وجه بالای 15 میلیون

انتقال وجه بالای 15 میلیون + بانکداری الکترونیک

استفاده از سامانه ساتنا برای انتقال وجه بالای 15 میلیون

سامانه ساتنا مخفف عبارت سامانه الکترونیکی تسویه ناخالص آنی یک سیستم الکترونیک است که برای انجام نقل و انتقالات الکترونیک بین همه موسسات مالی و بانک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سامانه در سال 1386 توسط بانک مرکزی به بهره‌برداری رسید و از آن برای انتقال آنلاین وجوه بالاتر از 15 میلیون تومان استفاده می‌شود. افزایش مبلغ کارمزدهای بانکی در سال 1397 باعث شد که مشتریان بانک‌ها و عموم مردم به استفاده از اینترنت بانک‌ها و سامانه‌هایی مانند ساتنا روی بیاورند. در هنگام استفاده از سامانه ساتنا فقط دو صدم درصد مبلغ انتقال کارمزد از افراد دریافت می‌شود‌.

این سامانه در تمام روزهای هفته به جز جمعه‌ها از ساعت هشت صبح الی چهار بعد از ظهر آماده ارائه خدمات به مشتریان بانک‌های کشور است. این سامانه عملیات انتقال وجه بالای 15 میلیون را حداکثر تا نیم ساعت به اتمام می‌رساند. روزانه بیش از نه هزار بار از این سامانه برای انتقال پول استفاده می‌شود. این آمار با توجه به جمعیت کشور زیاد قابل قبول نیست. زیرا بسیاری از افراد هنوز از این سیستم الکترونیک استفاده نمی‌کنند و برای انتقال پول به بانک‌ها کارمزد پرداخت می‌کنند.  بانک‌هایی که عضو سامانه الکترونیکی تسویه ناخالص آنی هستند شامل بانک ملی، اقتصاد نوین، توسعه صادرات، انصار، تجارت، ایران زمین، رفاه، توسعه تعاون، سینا، سامان، پاسارگارد، صادرات ایران، کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن، کارآفرین، گردشگری، پارسیان، آینده، ملت، سپه می‌باشد. 

ساتنا چیست؟ نحوه انتقال وجه با ساتنا

سقف انتقال وجه در سامانه ساتنا چقدر است؟

قبل از تاریخ 25 دی ماه سال 1400 حداقل مبلغ انتقال با استفاده از این سامانه انتقال وجه بالای 15 میلیون تومان و سقف انتقال آن نا محدود بود‌. در  25 دی ماه 1400 طبق مصوبه کمسیون پولی و بانکی بانک مرکزی حداقل مبلغ پرداخت در سامانه ساتنا در آینده از 15 میلیون تومان به 50 میلیون تومان افزایش خواهد یافت. سقف انتقال وجه از طریق موبایل بانک و اینترنت بانک در هر یک از بانک‌ها متفاوت است. در صورت داشتن توکن بانکی مشتری می‌تواند تا مبلغ 200 میلیون تومان را انتقال دهد.

مزایای استفاده از سامانه ساتنا برای انتقال وجه بالای 15 میلیون

 بالا رفتن ضریب امنیت انتقال مبالغ بسیار بالا

  • انتقال پول با سرعت بسیار بالا در حداکثر نیم ساعت
  • عدم نیاز به حمل چک و پول نقد
  • عدم نیاز به مراجعه حضوری به بانک‌ها برای انتقال پول
  • از بین بردن ریسک انتقال مبالغ کلان و از بین بردن خطر سرقت و مفقود شدن پول
  • عدم امکان لغو و برگشت تراکنش

انتهای پیام/

ارسال نظر