تماس با ما درباره ما

مشمولان جامانده از سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸، برای دریافت سود چه کنند؟

این افراد می‌توانند از دو طریق، شماره شبای معتبر خود را در سامانه‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ثبت و سود سهام خود را دریافت کنند.
مشمولان جامانده از سود سهام عدالت سال ۱۳۹۸، برای دریافت سود چه کنند؟

به گزارش تهران بهشت، ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (sejam.ir) و درج شماره شبای معتبر در سایت sahamedalat.ir، دو روشی است که مشمولان سهام عدالت می‌توانند شماره شبای بانکی خود را اصلاح کنند.

همچنین تمام سهامداران سهام عدالت می‌توانند با مراجعه به سامانه سجام و یا سایت سهام عدالت، از وجود شماره شبا معتبر خود نزد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اطمینان حاصل کنند.

سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۳۹۸ همراه با سود سال ۱۳۹۹ پرداخت می‌شود؟

لازم به ذکر است افرادی که سال گذشته به دلیل وجود برخی از مشکلات قادر به دریافت سود سال ۱۳۹۸ سهام عدالت نبودند، این سود در اسفند ماه امسال همراه با سود سال ۱۳۹۹ به حساب آنها واریز می‌شود.

کدام مشمولان، سود سهام عدالت را دریافت نمی‌کنند؟

به گفته حسین قشمی، مدیر سیستم تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، دسته‌ای از دارندگان سهام عدالت که سجامی نشده‌اند، سود سهام دریافت نخواهند کرد. گروه دیگری که سود سهام عدالت را دریافت نخواهند کرد، دارندگان شماره‌ حساب‌های مسدود هستند که که نمی‌توان سود سهام را به حساب آنها واریز کرد.

سومین دلیل واریز نشدن سود سهام عدالت برای افراد مشمول، راکد بودن شماره حساب آنها است. در شرایطی که کارت و شماره حساب بانکی افراد در مدت ۶ ماه تراکنشی را ثبت نکند، شماره حساب‌ راکد محسوب می‌شود و امکان واریز سود سهام عدالت در این شماره حساب ها وجود ندارد.

سرنوشت سود سهامدارانی که سهام عدالت خود را فروختند چه می‌شود؟

برخی از افراد که درصدی از سهام عدالت خود را به فروش رسانده‌اند، به همان نسبت سود آنها کاهش پیدا می‌کند و سود سهام به دارندگان جدید سهام عدالت واریز می‌شود.

آیا برای دریافت سود سهام عدالت باید حضوری مراجعه کرد؟

مشمولان برای دریافت سود سهام خود، نیازی به مراجعه حضوری ندارد و فرآیند پرداخت سود سال ۱۳۹۹ نیز مانند سال‌‎های گذشته صورت می‌گیرد.

 

ارسال نظر