تماس با ما درباره ما

سرنوشت هواپیماهای اجاره‌ای روسیه چه شد؟

بر اساس پیش‌نویس قانونی که روز گذشته (۱۰ مارس/19 اسقند) منتشر شد، دولت روسیه قصد دارد به شرکت‌های هواپیمایی داخلی دستور دهد هزینه هواپیماهای اجاره شده را به واحد روبل پرداخت کنند و آنها را از بازگرداندن هواپیماها به شرکت‌های خارجی در صورت لغو اجاره‌نامه منع کند.
سرنوشت هواپیماهای اجاره‌ای روسیه چه شد؟

به گزارش تهران بهشت به نقل از بیزینس، تحریم‌های غرب در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین، شرکت‌های هواپیمایی روسی را مجبور کرده است که بسیاری از پروازهای بین‌المللی را از ترس توقیف هواپیماهایشان توسط اجاره‌دهندگان یا بانک‌های خارجی لغو کنند.

تحریم‌ها همچنین بسیاری از ذخایر خارجی روسیه را مسدود کرده و مقامات را مجبور کرده است به دنبال راه‌هایی برای محدود کردن خروج ارز خارجی باشند.

طبق قانونی که توسط وزارت حمل‌ونقل تهیه شده است، خطوط هوایی روسیه در طول سال ۲۰۲۲ اجاره‌نامه خود را به روبل پرداخت خواهند کرد.

اگر اجاره‌دهنده خارجی قرارداد را فسخ کند، یک کمیسیون ویژه دولتی باید تصمیم بگیرد که آیا هواپیما می‌تواند بازگردانده شود یا حکم کند که هواپیما در روسیه بماند.

تحریم‌های اعمال شده اروپا پس از تهاجم روسیه به اوکراین به شرکت‌های لیزینگ اروپایی تا ۲۸ مارس فرصت می‌دهد تا روابط خود را با خطوط هوایی روسیه قطع کنند.

صنعت لیزینگ هوانوردی روسیه بیش از نیمی از ناوگان هواپیماهای مسافربری جهان را در اختیار دارد. در مجموع تقریبا ۷۸۰ جت توسط خطوط هوایی روسیه اجاره شده که ۵۱۵ فروند آن از اجاره‌دهندگان خارجی است. به گفته مشاوران  حدود ۴۲۵ مورد از این موارد بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار