تماس با ما درباره ما

کالاهای غیراستاندارد نخرید

مدیرکل استاندارد تهران به شهروندان هشدار داد هنگام خرید مایحتاج خود حتما به علامت استاندارد روی کالاها دقت کنند.
کالاهای غیراستاندارد نخرید

به گزارش تهران بهشت به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان تهران، عباس نوری- مدیرکل استاندارد، از شهروندان خواست هنگام خرید مایحتاج خود حتما از وجود علامت استاندارد بر روی کالاها و محصولات مورد نظر مطمئن شده و سپس اقدام به خرید کنند. 

وی با بیان اینکه تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالاها و ارائه خدمات مشمول استاندارد اجباری با کیفیت پائین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد جرم است، تصریح کرد: از مصرف‌کنندگان درخواست می‌شود شخصا از خرید اقلام غیراستاندارد به بهانه بهای ارزان، خودداری کنند. از آنجا که درج کد ۱۰ رقمی زیر نشان استاندارد روی بسته‌بندی کالای مشمول استاندارد اجباری، برای تولیدکنندگان الزامی است، شهروندان می‌توانند با ارسال این کد به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، اطلاعاتی شامل نام واحد تولیدی، نام محصول، اصالت پروانه کاربرد علامت استاندارد و تاریخ انقضای آن را دریافت کنند و از اعتبار ان مطلع شوند.

این مقام مسئول افزود: شهروندان در صورت مشاهده کالاهایی که اعتبار آن‌ها به واسطه ارسال پیامک به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ تأیید نشد یا فاقد علامت استاندارد هستند، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۷ به این اداره‌کل اطلاع‌رسانی کننند تا با متخلفان برخورد قانونی شود. همچنین آسانسورها، پله‌های برقی، تجهیزات بازی، نازل‌های سوخت و وسایل توزین نیز مشمول استاندارد اجباری‌اند و شهروندان هنگام استفاده، به برچسب تاییدیه اداره‌کل استاندارد تهران توجه و یا مجوز آن را از اپراتور مطالبه کنند.

دبیر شورای استاندارد استان تهران همچنین به صاحبان اماکن عمومی از قبیل هتل‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز خرید دارای آسانسور و پله برقی تاکید کرد که نسبت به اخذ گواهی‌نامه ایمنی معتبر از شرکت‌های بازرسی فنی تأیید صلاحیت‌شده سازمان ملی استاندارد ایران اقدام کنند.

 

ارسال نظر