تماس با ما درباره ما

گزارش آسوشیتدپرس از توقیف محموله نفتی ایران

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به جزئیات توقیف بی سر و صدای محموله دو نفتکش ایرانی به حکم دادگاهی در آمریکا پرداخته است.
گزارش آسوشیتدپرس از توقیف محموله نفتی ایران

به گزارش تهران بهشت، بنا به این گزارش دو نفتکشی که مظنون به حمل نفت ایران برای دور زدن تحریم بودند، پس از توقیف وادار شدند محموله نفتی خود را در باهاماس و هیوستون تخلیه کنند.

توقیف کشتی‌ها به اکتبر ۲۰۲۰ برمی‌گردد و ارزش محموله آنها ۳۸ میلیون دلار برآورد شده که قرار است بخشی از آن به عنوان غرامت به نزدیکان "قربانیان تروریسم" داده شود.

خبرگزاری مهر با بازنشر بخش‌هایی از گزارش آسوشیتدپرس و بدون تکذیب آن نوشته: "با وجود آن که این رویداد به چند ماه پیش باز می‌گردد، گفته نشده که چرا انتشار خبر آن از سوی رسانه‌های غربی پس از چند ماه سکوت اکنون صورت گرفته است."

کلر جونگمن، از گروه "متحد علیه ایران هسته‌ای" به آسوشیتدپرس گفته: "این توقیف مثال بارزی است برای اینکه چرا آمریکا نباید تحریم‌هایش را بردارد."

خبرگزاری آسوشیتدپرس بر مبنای اطلاعاتی که این گروه از ردیابی و پیگیری نفتکش‌های ایران در اختیارش قرار داده می‌گوید نفتکش‌ها قصد پنهان کردن رد محموله نفتی از ایران را داشتند. آنها در این مسیر همچنین به خاموش کردن دستگاه‌های ناوبری و انتقال نفت روی دریا متوسل شدند.

مطابق گزارش آسوشیتدپرس نفتکش‌های آرینا و نوستوس تحت مدیریت دو شرکت یونانی بودند.

در این گزارش آمده که نفتکش آرینا، با پرچم پاناما، راهی کانال سوئز شد، اما سفرش به درازا کشید و در نهایت پس از تعمیراتی در استانبول به سوی رومانی رفت.

این نفتکش، که نتوانسته بود نفت خود را بفروشد، بخشی از آن را در نزدیکی سواحل قبرس به نفتکش نوستوس منتقل کرد.

سرانجام وقتی هر دوی آنها قصد داشتند با تخلیه محموله در ترکیه آنها را انبار کنند، مقام‌های آمریکایی آنها را شناسایی و توقیف کردند.

از زمانی که آمریکا با تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، از برجام خارج شد و تحریم‌های سختی را علیه ایران بازگرداند، چندین رویداد امنیتی و درگیری حقوقی پیرامون نفتکش‌های ایران یا نفتکش‌های کشورهای دیگر در آب‌های ایران رخ داده است.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار