تماس با ما درباره ما

لوگوی جدید بهمن موتور؛ کپی ناشیانه از یک طرح تتو!

روز چهارشنبه هفته گذشته گروه بهمن طی مراسمی از لوگوی جدید خود رونمایی کرد، اما بررسی خبرنگار برنا نشان می‌دهد لوگوی جدید این شرکت خودروسازی یک کپی ناشیانه از طرح تتو مینیمال در یک سایت خارجی است و با توجه به اینکه گروه بهمن یک خودروساز خصوص است و بخشی از مردم سهام دار این شرکت هستند این سوال مطرح می شود مدیران این شرکت چه میزان از منابع شرکت را برای طرحی و مراسم رونمایی از این لوگو جدید هزینه کرده‌اند؟
لوگوی جدید بهمن موتور؛ کپی ناشیانه از یک طرح تتو!

به گزارش تهران بهشت، گروه خودروسازی بهمن روز چهارشنبه هفته گذشته طی مراسم با حضور خبرنگارن از لوگوی جدید خود رونمایی کرد. گروه بهمن در خصوص  خصوصیات این لوگو جدید اعلام کرده است؛ نگاه جدید و توسعه کسب و کار یک سازمان موجب می‌شود تا گاهی شاهد به‌روزرسانی هویت سازمانی و برند باشیم و این لوگوی جدید، مدرن و به شکل سرازیر شدن بهمن در ارتفاعات است!

 همچنین بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه بهمن در مراسم رونمایی از این لوگوی گفت: مجموعه بهمن در کنار توسعه محصولات تنها به دنبال بروز کردن و ارتقای کیفی تولیدات نیست بلکه نگاهی نو و جدید به آینده دارد.از جمله تغییرات مثبت لوگوی جدید گروه بهمن استفاده از موارد الهام بخش امید به آینده، تعهد به تغییر و نوآوری‌های جدید در محصولات آینده اشاره کرد و قرار است این لوگوی جدید بر روی محصولات استفاده شود.

a652e8c3-4500-49ce-b2d2-ab1f3ff29ffd

با این حال با یک جستجو ساده در اینترنت می توان دریافت این لوگو جدید بهمن موتور شباهت بسیار زیادی با یک طرح تتو منیمال در سایت های خارجی دارد و این شباهت به قدری زیاد است که استنباط می شود طراح این لوگو با اندکی تغییر و با صرف زمان اندکی این طرح  را به عنوان یک لوگو صنعتی به مدیران این شرکت معرفی کرده است.

بیشتر بخوانید:

هر شخصی که مقداری با طراحی لوگو صنعتی آشنایی داشته باشد می تواند با یک نگاه کوتاه به فرم این طرح کپی بودن این لوگو را تایید کند. البته احتمال شباهت دو لوگو، بدون اینکه طراح آن قبلا لوگو‌ی مشابه را دیده باشد بسیار کم اتفاق می افتد ولی اتفاقی دور از ذهن نیست. اما شباهت‌های بسیار زیاد در این دو طرح به چشم می خورد.

این امکان وجود دارد دو طراح یا لوگو از یک نماد خاص برای طراحی استفاده کنند ولی معمولا در فرم و در اجرا تفاوت‌هایی با هم دارند.

3215415

با این حال در لوگوی جدید گروه بهمن چنین مواردی مشاهده نمی شود و به صورت واضح یک کپی ناشیانه از یک طرح تتو خارجی است. این شباهت و کپی بردای تا حدی است که تنها تفاوت آنها در خط باریک وسط لوگو شرکت بهمن موتور با هم تفاوت دارند و در دیگر موارد کاملا کپی شده از یک از این طرح تتو مینیمال خارجی است.

همچنین شعار های که برای معرفی این لوگو گروه بهمن نیز ارائه شده است هیج ارتباطی با مفهوم این طرح در خصوص امید به آینده، تعهد به تغییر و نوآوری‌های جدید ندارد. آیا این طرح نشان از سرازیر شدن بهمن در ارتفاعات است؟! با یک جستجوی ساده ما شباهت و کپی این طرح مشخص شد، چطور مدیران و کارشناسان این شرکت بدون تحقیق این لوگو را تایید کردند؟!

با توجه به اینکه گروه بهمن یک خودروساز خصوص است و بخشی از مردم سهام دار این شرکت هستند این سوال مطرح می شود مدیران این شرکت چه میزان از منابع شرکت را برای طرحی و مراسم رونمایی از این لوگو هزینه کرده‌اند؟ و دلیل عدم استفاده از یک طراح یا شرکت طراحی با تجریه چیست؟

ارسال نظر