تماس با ما درباره ما

این خودرو جایگزین سمند و پژو جی ال ایکس + عکس

به گفته مدیرعامل ایران خودرو، سال آینده آبی پوشان جاده مخصوص ۷ محصول جدید به بازار عرضه خواهند کرد و سورن هیبرید (سورن توربو دوگانه سوز) جایگزین سمند و پژو جی ال ایکس خواهد شد.
این خودرو جایگزین سمند و پژو جی ال ایکس + عکس

به گزارش تهران بهشت، مهدی خطیبی در حاشیه مراسم رونمایی از اتوبوس برقی  ایران خودرو دیزل  در پاسخ به پرسش اسب بخار مبنی بر این که با خروج دو خودرو از خط تولید ایران خودرو چه خودروهایی قرار است جایگزین شوند گفت: «سال آینده ۷ محصول جدید عرضه خواهند شد. از این محصولات برخی فیس لیفت و برخی با تغییر موتور همراه شده اند. به عنوان مثال، وانت  آریسان  که شاسی، موتور و تریم داخلی آن تغییر کرده است و با کیفیت بسیار خوب عرضه خواهد شد.  رانا اتوماتیک  و  ۲۰۷   اتوماتیک ،  دنای   سال ، سمند و سورن نیز از دیگر محصولات هستند که به بازار خواهند آمد.

وی ادامه داد: «همچنین در سال آینده تارای برقی را نیز خواهیم داشت. k 125 نیز سال آینده تمام کارهایش انجام خواهد شد و از سال ۱۴۰۲ به مرحله تولید خواهد رسید.»

ورود سورن هیبرید در ۱۴۰۱

مدیرعامل ایران خودرو اضافه کرد: «از سوی دیگر، در تدارک این هستیم که در سال آینده سورن هیبرید را نیز عرضه کنیم. محصول خودرویی مناسب برای شبکه حمل و نقل عمومی و تاکسیرانی ما خواهد بود، چراکه با خروج سمند و پژو جی ال ایکس، خودرویی که  الان برای تاکسی  استاندارد باشد، نخواهیم داشت، از طرف دیگر، با توجه به زیان ده بودن و همچنین بی کیفیت بودن باید آن ها را از خط تولید خارج کنیم. بنابراین سورن هیبرید جایگزین آن ها خواهد شد.

با هیچ قطعه سازی شوخی نداریم

خطیبی همچنین در خصوص این که با توجه به تأکید بر افزایش کیفیت خودروها آیا تأمین کننده ها تغییر خواهند کرد یا روش های نظارتی توضیح داد: «تمام این کارها با هم بوده و مجموعه ای از کارها باید انجام شود. در بحث کیفیت با هیچ تأمین کننده و قطعه سازی شوخی نداریم. قطعه سازان باید مسئولیت هایشان را بپذیرند و باید یک مقدار از تعارف با هم بیرون بیاییم. در واقع، چه قطعه ساز و چه مجموعه ساز باید مسئولیت هایشان را بپذیرند، چراکه ۷۰ درصد کیفیت خودرو به شبکه تأمین و قطعه سازان مرتبط می شود. از سوی دیگر، ما هم وظیفه داریم در بحث تسویه مطالبات و کنترل ها کار خود را درست انجام بدهیم. این رابطه اگر بهبود پیدا کند، مطمئناً کیفیت خودروها نیز افزایش خواهد یافت.

همکاری مجدد با دانگ فنگ

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که پیش تر با  دانگ فنگ  همکاری داشته است آیا قصد همکاری مجدد با این خودروساز چینی در برنامه های ایران خودرو وجود دارد با اشاره به این که همکاری با دانگ فنگ در برنامه های ایران خودرو قرار دارد گفت: «با توجه به شرایط تحریم باید یک مقدارحساب شده رفتار کرده و گفت‌وگو کنیم. ضمن این که، محصولات قدیمی که پیرو همکاری با دانگ فنگ تولید می شد در صورت همکاری مجدد تولید نمی شود و خودروهای جدید جایگزین خواهند شد.

در ۷۵۰ هزار دستگاهی (۲۵ هزاردستگاه تجاری و ۷۲۵هزار دستگاه سواری)که برای تولید در سال ۱۴۰۱ طراحی کرده ایم، بخش ویژه ای برای سی کی دی دیده شده است.  هایما ،  سوزوکی  و گروه دانگ فنگ نیز جزئی از آن هستند.

رشد۳۰۰ درصدی، صادرات ۱۵ هزار دستگاهی

مدیر عامل ایران خودرو در ابتدای این مراسم گفت: «امیدواریم در گروه صنعتی ایران خودرو در سال ١۴٠١ باید ١۵ هزار دستگاه صادرات داشته باشیم که یک رشد ٣٠٠ درصدی خواهد بود.»

خطیبی گفت: «در سال آینده ٧۵٠ هزار خودرو باید توسط ایران خودرو طبق استراتژی های تعریف شده تولید شود که نقش ایران خودرو دیزل بسیار حیاتی است. این تولیدات باید زیان نده و کیفی باشند.»

وی ادامه داد: «اگر برنامه های ما محقق شود، بعد از چند سال، ایران خودرو از زیان دهی خارج می شود. ضمن این که، باید تیراژ بالا در گروه صنعتی ایران خودرو با نگاه صادراتی باشد. انشاالله در گروه صنعتی ایران خودرو در سال ١۴٠١ باید ١۵ هزار دستگاه صادرات داشته باشیم که یک رشد ٣٠٠ درصدی خواهد بود.»

احترام به قانون تجارت و مفاهیم هلدینگی

مدیرعامل ایران خودرو تصریح کرد: «در حوزه توسعه محصول قبلاً اقداماتی شده است که با اصلاحات و برنامه های جدید ادامه پیدا می کند.»

وی  تصریح کرد: «از جمله راه های موفقیت این است که باید به قانون تجارت و مفاهیم هلدینگی احترام بگذاریم. از این رو، نگاه ما به ایران خودرو دیزل متفاوت است و یکی از تصمیماتی که گرفته شده، ارتباط مستقیم ایران خودرو دیزل با زنجیره تأمین از جمله چرخشگر و ایدم است.»

ایران خودرو کار غیر اقتصادی نخواهد کرد

 از طرفی، نگاه های سازمان ما باید براساس اصول اقتصادی باشد و بنده به آقای وزیر هم قول داده ام که در زمان مدیریت بنده در ایران خودرو کار غیر اقتصادی نخواهیم کرد.

خطیبی گفت: «کیفیت خودرو چند وقت است مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان قرار گرفته؛ به‌ طوری که، اخیراً آقای  هادیانفر  رئیس پلیس کشور کیفیت خودروها را مورد نقد قرار داده و خودروهای داخلی را ارابه مرگ خوانده است.»

استفاده از قطعات با کیفیت پایین؛ مطلقاً ممنوع

وی افزود: «رئیس جمهور که چندی پیش از ایران خودرو بازدید کرد به افزایش کیفیت سفارش کردند. او پس از حضور در این کارخانه تولیدی دستوراتی صادر کرد.»

مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به لزوم افزایش کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل گفت: «هرگونه استفاده از قطعات با کیفیت پایین در مونتاژ خودرو از ابتدای سال ۱۴۰۱ مطلقاً ممنوع است و دستگاه های مسئول موظفند با عرضه قطعات یدکی تقلبی و قاچاق به ویژه قطعات پرمصرف و مؤثر بر ایمنی خودرو نیز مقابله نمایند.»

خطیبی یادآور شد: «خودروهای عرضه شده به بازار از ابتدای سال ۱۴۰۱، می بایست حداقل با ۳ سال یا پیمایش ۶۰ هزار کیلومتر، ضمانت شوند.»

وی توضیح داد: «از زمانی که کیفیت مورد نقد گرفته است نمایندگان مجلس دخالت های دولت را مقصر اصلی در کاهش کیفیت دانسته اند به طوری که محمد صالحی دارانی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفته بود افزایش کیفیت خودرو در گرو دخالت نکردن دولت است.»

ارسال نظر