تماس با ما درباره ما

نرخ خشکشویی ۲۵ درصد گران شد/ از آنلاین‌ها استفاده نکنید

رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی تهران نسبت به رعایت نشدن مسائل بهداشتی در خشکشویی‌های آنلاین بدون پروانه هشدار داد و از افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی خدمات خشکشویی به دلیل افزایش هزینه‌ها خبر داد.
نرخ خشکشویی ۲۵ درصد گران شد  از آنلاین‌ها استفاده نکنید

به گزارش تهران بهشت، ابوالفضل رجب زاده، از کاهش ۳۰ تا ۴۰ درصدی تقاضا در این صنف نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته هم با توجه به شیوع ویروس کرونا تقاضا نسبت به سالهای قبل کمتر بود.

وی افزایش قیمت خدمات خشکشویی را نیز ۲۵ تا ۳۰ درصد عنوان کرد و گفت: همین افزایش قیمت هم با توجه به تورم و افزایش شدید قیمت مواد اولیه جوابگو نیست. برای مثال ماده اولیه اصلی صنف خشکشویی، یعنی پر کلر اتیلن، وارداتی است که قیمت هر بشکه آن از ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان رسیده است. مصرف این ماده اولیه بستگی به حجم کار واحد صنفی دارد. هر واحدی که روزی ۱۰۰ تا ۱۵۰ تیکه لباس داشته باشد، حداقل هر سه ماه یک بار یک بشکه مصرف می‌کند.

البته به گفته رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی تهران فرسوده بودن ماشین آلات نیز باعث افزایش مصرف این ماده اولیه گران قیمت می‌شود. چرا که از حدود ۴۰ سال پیش تا حالا فقط ۶۰ تا ۷۰ دستگاه خشکشویی وارد کشور شده و مابقی دستگاه‌ها بازسازی شده‌اند. در حال حاضر با این قیمت ارز، قیمت دستگاه‌ها به ۹۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد که برای یک واحد صنفی خرید آن توجیهی ندارد.

هشدار نسبت به مراجعه به خشکشویی‌های آنلاین

رجب زاده در ادامه با بیان اینکه قیمت پودر شوینده، نایلون، چوب لباسی و سایر مواد مصرفی صنف نیز افزایش داشته، نسبت به استفاده از خدمات خشکشویی آنلاین هشدار داد و تصریح کرد: مردم حتماً به واحدهای دارای پروانه کسب مراجعه کنند، چراکه اتحادیه هیچ اطلاعی از واحدهای آنلاین ندارد، مگر اینکه واحدی دارای پروانه کسب باشد و خدمات آنلاین هم ارائه کند. اما واحدهایی که بدون پروانه صرفا آنلاین فعالیت می‌کند، اصلا مشخص نیست اقلام را کجا و چگونه می‌شورند.

به گفته وی شکایت‌های زیادی از خشکشویی‌های آنلاین به اتحادیه ارجاع شده که چون پروانه ندارند، امکان رسیدگی به آنها وجود ندارد.

رئیس اتحادیه خشکشویی و لباسشویی تهران با بیان اینکه در مواردی واحدهای بدون مجوز نرخ درجه ممتاز را با مشتری حساب می‌کنند، اما در واحدهای درجه سه یا زیرزمینی می‌شورند.

به گفته وی، ۹۰ درصد واحدهای بدون مجوز لباس‌ها را با آب می‌شورند و اصلا خشکشویی در کار نیست. از طرف دیگر برخی از مواد نامناسب استفاده می‌کنند که لباس را از بین می‌برد، اما ممکن است مشتری متوجه افت لباس نشود. همچنین در این مجموعه ها مشخص نیست چه لباس‌هایی با یکدیگر شسته می‌شود. حتی ممکن است با لباس یا پتوی بیمارستان یکجا شسته شود که امکان وجود انواع میکروب و ویروس هست.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار