تماس با ما درباره ما

مبلغ دقیق اقساط نهضت ملی مسکن اعلام شد + مدت زمان پرداخت

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران از اقساط 4 میلیون تومانی تسهیلات واحدهای نهضت ملی مسکن طی دوره بازپرداخت 20 ساله خبر داد.
مبلغ دقیق اقساط نهضت ملی مسکن اعلام شد + مدت زمان پرداخت

به گزارش تهران بهشت، برنامه دولت برای ساخت 4 میلیون مسکن در سال  در قالب نهضت ملی مسکن است. با توجه به اینکه این برنامه تأمین مسکن برای اقشار کم‌درآمد را در نظر دارد، کاهش هزینه‌ها برای این اقشار در این طرح مورد نظر دولت است. یکی از راهکارهای کاهش هزینه، افزایش زمان بازپرداخت تسهیلات این طرح است تا مبلغ ماهیانه قسط کاهش یابد. در این خصوص علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری به تشریح سیاست‌ها و اقدامات صورت گرفته در طرح نهضت ملی مسکن در کشور پرداخت.

جعفری در ابتدا تعداد کل متقاضیان این طرح را بالغ بر ۵ میلیون و ۴۲۰ هزار نفر اعلام کرده و گفت: از این تعداد تاکنون ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر با توجه به شرایط اعمال شده مورد تأیید قرار گرفته‌اند که پس از پالایش نهایی پیامک‌های افتتاح حساب و واریز وجه اولیه برای آنها ارسال شده است؛ نکته مهم آن است که اگر متقاضیان پس از ارسال سه دوره پیامک تا یک ماه و نیم اقدام به افتتاح حساب و واریز وجه نکنند، از سامانه حذف خواهند شد.

 

40 میلیون تومان آورده اولیه

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه میزان واریزی وجه اولیه متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن را ۴۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: عملیات اجرایی پروژه‌ها پس از واریز این وجه و کمک تسهیلات در نظرگرفته شده (در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در کلانشهرهای اطراف تهران و کلانشهرها‌ی اصلی و مادر ۴۰۰ میلیون تومان و مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان) آغاز خواهد شد؛ در این راستا تلاش داریم با مدیریت بحث زنجیره تولید مصالح ساختمانی با کیفیت، قیمت تمام‌شده واحدها را به حداقل رسانده و با همین میزان تسهیلات و وجه اولیه واحدهای مسکونی با متراژ ۷۵ تا ۱۱۰ متر را احداث و به متقاضیان تحویل دهیم.

این مقام مسئول از پرداخت اقساط بلندمدت ماهیانه ۳ تا ۴ میلیون تومان طی مدت ۲۰ ساله در این طرح خبر داد و گفت: طبق سیاست اولیه وزارت راه و شهرسازی و به حداقل رساندن هزینه ساخت واحدها تلاش بود تا هزینه زمین از قیمت واحدها حذف شود؛ این درحالی است که برخی از اراضی خارج از محدوده و الحاقی نیاز به آماده‌سازی در ابعاد زیربنایی و روبنایی دارند که کمی حائز ملاحظه خواهد بود.

به گفته وی، هدف ما در اجرای این طرح صرفاً مسکن‌سازی نبوده و نیازهای ساکنین در ابعاد گوناگون مدنظر ما خواهد بود و قطعاً نادیده گرفتن این مسأله در طرح‌های پیشین باعث بروز مشکلات متعددی در این حوزه بوده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه سخنان خود تأکید کرد: تکلیف دولت در زمینه تولید مسکن و حمایت از اقشار کم درآمد آن است تا با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ظرفیت تأمین مسکن برای دهک‌های مختلف را فراهم کرده و با مدیریت هزینه و زمین، قیمت تمام شده مسکن را به حداقل برساند. در این راستا از سازندگان محترم درخواست داریم با صنعتی سازی و استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های نوین ضمن ارتقای کیفیت ساخت پروژه‌ها در این زمینه به ما کمک کنند.وی در پایان با تأکید بر اینکه در اجرای این طرح قطعاً هیچ سازنده‌ای نباید متضرر شود، گفت: در برخی از نقاط کشور به دلیل بعد تأمین مصالح نیاز به ضرایب جبرانی دارد که این موضوع به شورای برنامه‌ریزی استان‌ها اختیار داده شده که ضریب جبرانی برای بحث مسافت در راستای تأمین مصالح را داشته باشند.

ارسال نظر