تماس با ما درباره ما

تاثیر قرنطینه‌های کرونایی چین بر عرضه گوشی‌های آیفون

مدیرعامل شرکت هواوی تکنولوژیز و ایکس پنگ هشدار داده است اگر شانگ‌های نتواند تولید را به زودی از سربگیرد، هزینه‌های اقتصادی عظیمی به بار می‌آورد.
تاثیر قرنطینه‌های کرونایی چین بر عرضه گوشی‌های آیفون

به گزارش تهران بهشت؛ عرضه محصولات اپل و همچنین لپ تاپ‌های دل و لنوو در صورت ادامه قرنطینه‌های کرونایی چین، با تاخیر روبرو خواهند شد.

تلاش چین برای متوقف کردن شیوع کووید ۱۹، رفت و آمد در بزرگراه‌ها و بنادر را مختل کرده و باعث بلاتکلیفی کارگران و کارخانه‌های بی‌شماری شده که منتظر موافقت دولت با بازگشایی هستند و این اختلال در سراسر زنجیره تامین انعکاس پیدا کرده است.

شرکت تایوانی پگاترون که تولیدکننده قراردادی محصولات اپل است، هفته گذشته اعلام کرد کارخانه‌هایش در شانگ‌های و کانشان که سری آیفون ۱۳ و آیفون SE را تولید می‌کنند را تعطیل می‌کند.

شرکت "کوانتا کامپیوتر" که سه چهارم از محصولات مک بوک اپل را در سطح جهانی تولید می‌کند، فعالیتهایش را تعطیل کرده که به گفته تحلیلگران می‌تواند به صورت جدی روی تحویل سفارش‌های تولید تاثیر بگذارد.

تاثیر احتمالی روی زنجیره تامین مبهم است و به عواملی نظیر مدت ادامه قرنطینه‌های کرونایی بستگی دارد.

این شرکت همچنین جابجایی تولیدش از شانگ‌های و کانشان به کارخانه‌ها در نقاط دیگر مانند شنزن را که در حال حاضر تحت قرنطینه نیست، بررسی می‌کند.

ادی هان، تحلیلگر ارشد شرکت "ایزایا ریسرچ" گفت: اپل ممکن است انتقال سفارش‌ها از پگاترون به فاکسکان را بررسی کند، اما انتظار می‌رود این حجم به دلیل مسائل لجستیکی و دشواری تنظیم تجهیزات دشوار باشد. فاکسکان نام تجاری شرکت "هون‌های پریسیژن اینداستری" است. در یک سناریوی ناخوشایندتر، اگر قرنطینه‌های چین به مدت دو ماه ادامه پیدا کند و اپل نتواند سفارش‌های تولید را جا به جا کند، پگاترون ممکن است شش تا ۱۰ میلیون دستگاه در تولید آیفون عقب بماند.

مدیرعامل شرکت هواوی تکنولوژیز و ایکس پنگ هشدار داده است اگر شانگ‌های نتواند تولید را به زودی از سربگیرد، هزینه‌های اقتصادی عظیمی به بار می‌آورد.

شانگ‌های به سومین هفته قرنطینه نزدیک می‌شود و هیچ نشانی از بازگشایی گسترده ندارد.

فارست چن، مدیر تحقیقات شرکت "ترند فورس" به رویترز گفت: اگر قرنطینه‌ها تا چند هفته دیگر برداشته شوند، همچنان فرصتی برای احیا وجود خواهد داشت.

با این حال اگر قرنطینه طولانی‌تر از دو ماه باشد، هیچ راهی برای بهبود نیست و هنگامی که قرنطینه‌ها برداشته شوند کمبود محصولات برای کاربران نهایی وجود خواهد داشت.

با این حال بعضی از تولیدکنندگان قراردادی ممکن است تولیدشان را جا به جا کنند. شرکت "یونی میکرون تکنولوژی" که برد مدار چاپی برای شرکت‌هایی شامل اپل تولید می‌کند، به رویترز گفت" قرنطینه کانشان تاکنون تاثیر جزئی داشته و این شرکت می‌تواند به کارخانه‌های دیگرش در استان هوبی و تایوان برای پشتیبانی از تولید متکی باشد.

اما لجستیک و حمل و نقل همچنان یک مشکل سراسری مانده است، زیرا شهرها در چین تدابیر قرنطینه را دنبال می‌کنند.

بر اساس گزارش رویترز، تولیدکنندگان لپ تاپ شامل "کومپال الکترونیکس" تایوان که رایانه‌های شخصی برای دل و لنوو تولید می‌کند، هم ممکن است با عقب ماندگی تولید کارخانه‌هایش در کانشان روبرو شود. حدود ۵۰ درصد از تولید لپ تاپ "کومپال" در کانشان است.

 

ارسال نظر