تماس با ما درباره ما

کاهش 10 تا 15 درصدی خرید گوشت گوساله

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان گوشت گاوی گفت: درصد افزایش قیمت گوشت قرمز نسبت به دیگر محصولات کمتر است؛ بطوریکه قیمت گوشت گوساله نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 25 تا 30 درصدی را تجربه کرده است.
کاهش 10 تا 15 درصدی خرید گوشت گوساله

به گزارش تهران بهشت، نیما حبیب‌‌فر با اشاره به کاهش تقاضای خرید گوشت گوساله در ماه رمضان، گفت: تجربه سال‌های پیش به ما ثابت کرد که میزان تقاضا برای خرید گوشت قرمز در ماه رمضان افزایش پیدا می‌کند و بازار خرید وضعیت بهتری پیدا می‌کند اما در سال جاری مصادف شدن ماه رمضان با ایام نوروز باعث شد بودجه مردم کاهش پیدا کند در نتیجه خرید گوشت قرمز روند نزولی به خود گرفت.

به گفته وی؛ 10 تا 15 درصد تقاضا برای خرید گوشت گوساله در ماه رمضان کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر عرضه و تقاضا در بازار گوشت گوساله متعادل شده است چراکه عرضه کاهش و تقاضا نیز به دلیل افزایش قیمت‌ها و افت توان خرید مصرف ‌کنندگان کاهش پیدا کرده است.

حبیب‌فر با اشاره با ثبات قیمت‌ها در ماه رمضان، گفت: قیمت گوشت گوساله بعد از ایام نوروز تغییر محسوسی نکرد. گوساله بدون استخوان کیلویی 170 هزار تومان و گوساله با استخوان کیلویی 120 هزار تومان عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: درصد افزایش قیمت گوشت قرمز نسبت به دیگر محصولات کمتر است؛ بطوریکه قیمت گوشت گوساله نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 25 تا 30 درصدی را تجربه کرده است.  

این فعال صنفی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت گذاری دستوری برای فروش گوشت قرمز باعث شکسته شدن آن در بازار شده است؟ افزود: اقشاری که توانایی خرید گوشت قرمز گرم را نداشتند برای تامین نیاز اقدام به خرید گوشت گوساله و گوسفند تنظیم بازاری کردند.

وی با بیان اینکه گوشت‌های توزیع شده از سوی سازمان پشتیبانی امور دام ایرانی هستند، افزود: گوشت تنظیم بازاری کیلویی 90 هزار تومان به واحدهای صنفی بفروش می‌رسد و آنها باید کیلویی 95 هزار تومان بفروش برسانند. این گوشت‌ها خریدهای سال گذشته سازمان پشتیبانی امور دام هستند و از آنجایی‌که دولت برای خرید این گوشت‌ها یارانه پرداخت کرده است آن را زیر نرخ با هدف تنظیم بازار عرضه می‌کند.

عضو هیات مدیره اتحادیه فروشندگان گوشت گاوی تصریح کرد: دامداران مخالف واردات گوشت هستند اما گوشت وارداتی در تنظیم بازار موثر است. بخش اعظمی از گوشت وارداتی برای صنف و صنعت مصرف می‌شود و وقتی گوشت وارد نشود صنایع مجبورند برای تامین نیاز گوشت گرم مصرف کنند اینگونه تقاضا افزایش و در نتیجه قیمت‌ها روند صعودی به خود می‌گیرند.

حبیب ‌فر در پاسخ به این پرسش که مردم بیشتر گوشت گوساله مصرف می‌کنند یا گوسفند؟ گفت: مصرف گوشت گوساله نسبت به گوسفند بیشتر است چراکه قیمت آن مناسب و چربی آن نسبت به گوشت گوسفندی کمتر است. اگر شخصی بخواهد  100 گرم گوشت گوساله خریداری کند می‌تواند 100 گرم گوشت خالص بخرد این در حالیست که در خرید گوشت گوسفند استخوان و چربی نیز به آن اضافه می‌شود.

 

ارسال نظر