تماس با ما درباره ما

خودرو تیگارد X35 وارد بازار می شود + جزئیات و عکس

شرکت سانیار موتور ۲۸ فروردین ۱۴۰۱ اولین کراس اوور خود را با نام تیگارد X35 رونمایی کرد. این خودرو که نسخه سفارش بازار ایران بایک X3 یا همان X35 جدید است، با نشان تیگارد موتور به ایران آمده و قرار است تا توسط سانیار موتور در کشور مونتاژ شود.
خودرو تیگارد X35 وارد بازار می شود + جزئیات و عکس

به گزارش تهران بهشت، هنوز به صورت قطعی زمان عرضه و قیمت تیگارد X35 مشخص نشده است. اما مدیران این خودروساز خصوصی می گویند که اولین محصولشان را در تابستان ۱۴۰۱ به بازار عرضه می کنند. همچنین قرار است تا این کراس اوور در نمایشگاه خودروی تهران امسال (اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱) در معرض دید عموم قرار بگیرد.

تیگارد X35 سانیار موتور رونمایی شد

تیگارد X35 سانیار موتور رونمایی شد

مشخصات فنی تیگارد X35

این خودرو که در جایگاه یک کراس اوور جمع و جور قرار می گیرد، به پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو شارژر مجهز است و می تواند ۱۴۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر تولید کند. جعبه دنده اتوماتیک CVT هم وظیفه دارد تا توان این پیشرانه را به چرخ های جلوی X35 برساند. برای جعبه دنده این خودرو حالت تعویض دنده مصنوعی ۶ سرعته و اسپرت درنظر گرفته شده و با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی بایک، این کراس اوور مصرف سوخت ترکیبی ۷٫۴ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر را دارد. فاصله محوری تیگارد X35 دو متر و ۷۵ سانتی متر اعلام شده است و این عدد نشان می دهد که خودرو از نظر ابعاد شباهت زیادی به سایر رقبای چینی خود مانند جک S3، چانگان CS35، هایما S5 و… دارد.

تیگارد X35 سانیار موتور رونمایی شد

تیگارد X35 سانیار موتور رونمایی شد

امکانات تیگارد ایکس ۳۵

تیگارد ایکس ۳۵ در جایگاه یک کراس اوور اقتصادی و چینی به امکاناتی مانند سقف پانورامای برقی، دو کیسه هوا، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، سامانه کنترل پایداری، تهویه الکتریکی دستی، ترمز پارک برقی، کروز کنترل، سنسور باد تایرها، نمایشگر لمسی ۸ اینچی، دوربین و سنسور پارک عقب، چراغ روشنایی روز، تریم داخلی چرم و پارچه، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی و… مجهز است.

تیگارد X35 با توجه به داشتن امکاناتی مانند سقف پانوراما و ترمز پارک برقی، می تواند جایگاه رقابتی خود را در بازار هم رده ها تثبیت کند. اما در بحث سایر امکانات این کراس اوور جدید، ویژگی رقابتی دیده نمی شود و امروز اکثر رقبای X35، در بازار ایران چنین امکاناتی را به مشتریان ارائه می دهند. همچنین در بحث قوای محرکه شاهد هستیم که تیگارد ایکس ۳۵ گاهی در جایگاه بالاتری نسبت به رقبای خود قرار می گیرد و در برخی موارد هم رقبا از پس محصول جدید سانیار موتور بر می آیند.

شنیده ها حاکی از آن است که قیمت مصوب تیگارد X35 در محدوده قیمت کارخانه ای خودروهایی مانند هایما S5 توربو ۶AT، ام وی ام X22 پرو و… خواهد بود. با توجه به این محدوده قیمتی که امروز در بازه ۶۰۰ تا ۶۵۰ میلیون تومان قرار دارد، باید منتظر باشیم و ببینیم که اولین کراس اوور سانیار موتور و تیگارد موتور چه جایگاهی را در میان رقبای خود به دست می آورد.

 

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار