تماس با ما درباره ما

یونان یک کشتی روس حامل نفت ایران را توقیف کرد

گارد ساحلی یونان اعلام کرد که یک نفت‌کش روسیه را در نزدیکی جزیره اویا در راستای تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو به دلیل حمله نظامی به اوکراین توقیف کرده است.
یونان یک کشتی روس حامل نفت ایران را توقیف کرد

به گزارش تهران بهشت به نقل از  یورونیوز، این نفت‌کش حامل نفت ایران بوده است. یکی از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا گفت که واشنگتن از گزارش‌ها در مورد این نفت‌کش که «حامل نفت خام ایران» بوده، مطلع است. البته او توضیح بیشتری درباره گزارش‌های مورد اشاره ارائه نکرد.

گروه آمریکایی «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» که حرکت نفت‌کش‌های مرتبط با ایران را از طریق ماهواره‌ها ردیابی می‌کند، اعلام کرد که نفت‌کش پگاس در ۱۹ اوت ۲۰۲۱ حدود ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام ایران را در جزیره سیری این کشور بارگیری کرده است.

به گفته مقامات یونان، کشتی به‌موجب تصمیم اتحادیه اروپا و در چهارچوب تحریم‌ها علیه مسکو به‌دلیل حمله به اوکراین توقیف شده ولی محموله آن تحت توقیف نیست.

به گزارش خبرگزاری رویترز نفت‌کش «پگاس» حامل پرچم روسیه ۱۱۵ هزار و ۵۰۰ تن ظرفیت دارد و ۱۹ خدمه دارد.

بر اساس گزارش‌ها این کشتی قرار بود محموله خود را در بندر مرمره ترکیه تخلیه کند اما به‌دلیل مشکل فنی در نزدیکی آب‌های یونان تقاضای کمک کرده است.

رسانه های یونان می‌گویند که این کشتی به سمت شبه‌جزیره پلوپونز حرکت می‌کرد تا بار خود را تحویل نفت‌کش دیگری بدهد اما شرایط جوی آن را مجبور کرد تا در نزدیکی کاریستوس، محلی که توقیف شد، پهلو بگیرد.

نفت‌کش پگاس که در ماه مارس به لانا تغییر نام داد، پیش از این گزارش داده بود که موتور این نفت‌کش نیاز به تعمیر دارد.

سفارت روسیه در آتن، پایتخت یونان اعلام کرده که این موضوع را بررسی می‌کند و با مقام‌های یونانی در تماس است.

بنا به گزارش‌ها اگرچه اجاره کننده این نفت‌کش مشخص نیست اما توسط شرکت «ترانس‌مورفلوت» در روسیه مدیریت می‌شود. با وجود این، شرکت ترانس‌مورفلوت در این‌ خصوص توضیحی نداد.

ارسال نظر