تماس با ما درباره ما

شرایط واگذاری زمین ۲۰۰متری به خانواده‌های دارای ۳ فرزند

مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی جزئیات واگذاری زمین و مسکن به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر را تشریح کرد. قرار است به خانواده‌های مذکور مسکن یا زمین ۲۰۰متری واگذار شود.
شرایط واگذاری زمین ۲۰۰متری به خانواده‌های دارای ۳ فرزند

به گزار تهران بهشت، پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: افرادی که فرزند سوم آن‌ها بعد از ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت متولد (24 آبان 1400) شده باشد می‌توانند برای بار دوم از امکانات دولتی استفاده کنند.

وی توضیح داد: یعنی اگر کسی فرم «ج» او قرمز است (از تسهیلات یارانه‌های مسکن استفاده کرده است) یا مالکیت دارد می‌تواند برای بار دوم فقط یک‌بار از امکانات دولتی استفاده کند.

وی با یادآوری این‌که در حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی بین شهر‌های 500 هزار نفر به بالا و 500 هزار نفر به پایین تفاوت‌هایی در قانون دیده شده است، ادامه داد: خانواده‌هایی که مشمول این قانون می‌شوند یعنی فرزند سوم آن‌ها از 24 آبان سال گذشته متولد شده است و ساکن شهر‌هایی با جمعیت کمتر از 500 هزار نفر هستند می‌توانند حدود 200 متر زمین از وزارت راه و شهرسازی و ادارات تابعه استانی دریافت کنند.

اصلانی افزود: کسانی که در شهر‌های بالای 500 هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند می‌توانند در شهر‌های مجاور، شهر‌های نزدیک، شهر‌های جدید، شهرک‌ها و یا شهر‌هایی که پدر و مادر متولد آنجا هستند به‌شرطی که کمتر از 500 هزار نفر جمعیت باشند از این 200 متر زمین یا واحد مسکونی استفاده کنند.

وی گفت: به‌عبارت دیگر کسانی که در شهر‌های کمتر از 500 هزار نفر جمعیت هستند می‌توانند 200 متر زمین بگیرند و کسانی که در شهر‌های بالای 500 هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند می‌توانند در شهر‌های مجاور و یا شهر‌هایی که امکان تأمین زمین وجود دارد واحد مسکونی یا زمین دریافت کنند و در آنجا اقدام به ساخت واحد مسکونی کنند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که به متقاضیان، با شرایط ذکرشده زمین به‌قیمت تمام‌شده واگذار می‌شود،‌ افزود: قیمت تمام‌شده با قیمت‌های آماده‌سازی زمین در نظر گرفته می‌شود. زمین‌هایی که قرار است به متقاضیان داده شود در ادارات راه و شهرسازی و براساس قیمت تمام‌شده پیشنهاد می‌شود ومتقاضی می‌تواند آن را انتخاب کند.

اصلانی گفت: متقاضیان مشمول می‌توانند طبق روال قبلی به سامانه طرح‌های حمایتی به‌آدرس saman.mrud.ir مراجعه و گزینه ثبت‌نام حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را انتخاب کنند و شهر مورد تقاضای خود را برگزینند تادر مرحله بعد مورد پالایش قرار گیرد.

وی اضافه کرد: ثبت‌نام به‌معنی پذیرش قطعی نیست بلکه بعد از پالایش و بررسی اگر مشمول قانون قرار گرفتند در فرآیند اجرای قانون به ادارات راه و شهرسازی معرفی می‌شوند و اقدامات لازم انجام می‌شود.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: زمان پایان ثبت‌نام در این سامانه اعلام نشده است، اما اجرای این قانون منوط به تصویب آئین‌نامه اجرایی ماده 4 قانون است که این آئین‌نامه برای تصویب به هیئت وزیران ارسال شده است تا در دستور کار قرار گیرد.

 

ارسال نظر