تماس با ما درباره ما

بازگشت شاخص بورس به مدار صعودی

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۴۵۴ واحدی معادل ۰.۱۶ درصد، به یک میلیون و ۵۸۲ هزار و ۱۴۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افزایش ۲۷ واحدی به ۲۱ هزار و ۵۶۵ واحد رسید.
بازگشت شاخص بورس به مدار  صعودی

به گزارش تهران بهشت، امروز (یکشنبه ۱ خردادماه ۱۴۰۱)، تالار شیشه‌ای شاهد تداوم روند صعودی شاخص‌های منتخب همچون روز چهارشنبه هفته گذشته بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۰۰ واحدی، به رقم ۳۸۶ هزار و ۹۳۸ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۱۳۳۳ واحدی، عدد ۴۴۱ هزار و ۵۱۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۸۲۳ واحدی به رقم ۲۷۲ هزار و ۷۶۲ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۲۳۸۲ واحد افزایش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۹  هزار و ۱۴۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۴۸۰ واحد افزایش به رقم یک میلیون و ۲۲۱ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۵۹۲۳ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۹۳ هزار و ۲۹۶ واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی حکشتی، شپدیس، پارس، نوری و شپنا با بیش‌ترین افزایش، تاثیر مثبت در روند صعودی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی جم پیلن، اخابر، ذوب و وساپا تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در دومین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۸ میلیارد و ۱۲۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۵۱۴  هزار و ۱۰۶  نوبت معامله و به ارزش ۴۸ هزار و ۲۰۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد سفار(سیمان‌فارس‌ ) با ۱۲.۶ درصد رشد و پس از آن، نمادهای کفرا، خچرخش، بترانس و دکوثر بود. همچنین نماد معاملاتی غشصفا(شیرپاستوریزه‌پگاه‌اصفهان‌ ) با ۶.۴۷ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای لسرما، ولملت، وآذر و غمهرا قرار گرفتند.

انتهای پیام/

ارسال نظر