تماس با ما درباره ما

پاداش 5 برابری صرفه‌جویی برای مشترکان برق

وزیر نیرو با تشریح جزئیات مشوق‌های وزرات نیرو برای کاهش مصرف برق، گفت: از ابتدای خردادماه، مشترکان به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف، ۵ برابر تعرفه برق هر کیلووات یعنی معادل ۵۰۰ تومان پاداش می‌گیرند.
پاداش 5 برابری صرفه‌جویی برای مشترکان برق

به گزارش تهران بهشت به نقل از  وزارت نیرو، "علی‌اکبر محرابیان" با اعلام این خبر، اظهار کرد: امسال برای افرادی که در مصرف خود صرفه‌جویی می‌کنند، پاداش‌هایی پیش‌بینی کردیم که با انجام اقدامات کوچک مدیریت مصرفی می‌توانند پاداش لازم را برای صرفه‌جویی بگیرند.

وی با بیان اینکه الگوی مصرف ایام گرم سال در مناطق غیرگرم و عادی 300 کیلووات است، اضافه کرد: مشترکانی که در مصرف برق صرفه‌جویی و الگوی مصرف را رعایت کنند، بابت هر کیلووات به طور متوسط 100 تومان پرداخت خواهند کرد و این مشترکان در صورت صرفه‌جویی و به ازای هر کیلووات ساعت 5 برابر تشویق می‌شوند یعنی به ازای هر کیلووات ساعت 500 تومان تشویق می‌شوند.
وزیر نیرو تصریح کرد: اگر این مشترک فقط 50 کیلووات صرفه‌جویی کند به طور مثال سال گذشته 300 کیلووات مصرف داشته و امسال مصرف را به 250 کیلووات برساند، قبض برق این مشترک رایگان شده و هیچ پولی بابت برق پرداخت نمی‌کند.
محرابیان خاطرنشان کرد: اگر مشترک 200 کیلووات مصرف و 100 کیلوات صرفه‌جویی کند، 50 هزارتومان منفعت خواهد شد به نحوی که 20 هزارتومان پول قبض شده و 30 هزار تومان از دولت بستانکار می‌شود. به عبارتی دیگر در این موضوع نه تنها مشترک برای قبض خود هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند بلکه برای صرفه‌جویی خود نیز پاداشی دریافت می‌کند.
وی با بیان اینکه الگوی مصرف در مناطق گرمسیر با مناطق معمولی متفات بوده و در مناطق گرم امکان صرفه جویی بسیار خوبی وجود دارد، گفت: در این مناطق کشور که از کولرهای گازی و داکت اسپلیت‌ها استفاده می‌شود، اگر مشترکان این مناطق بتوانند یک دستگاه را کمتر استفاده کنند، در ماه پاداش قابل توجهی را دریافت می‌کنند.
وزیرنیرو با اشاره به مصوبه دولت در زمینه الزام ادارات برای صرفه‌جویی برق اظهار کرد: طبق مصوبه دولت برای موضوع مدیریت تقاضا در بخش اداری برنامه‌ریزی شده که صرفه جویی قابل توجهی در ادارات و دستگاه‌های دولتی انجام شود.
وی افزود: از اول خرداد با تذکرات و تنظیماتی که بر روی دستگاه‌های سرمایشی و غیره ادارات اعمال می‌شود، مدیریت مصرف و تقاضای مورد نظر تا حدودی انجام می‌شود.
به گفته وزیر نیرو، این برنامه مدیریت تقاضا برای سایر بخش‌های مصرف از جمله صنایع و تجاری هم در دستور کار قرار دارد.

 

ارسال نظر