تماس با ما درباره ما

امکان استعلام مبالغ مسدود شده حسابها بابت چک برگشتی

هم‌وطنان از این پس می‌توانند با مراجعه به وب سایت بانک مرکزی از مبالغ مسدود شده حسابها بابت چک برگشتی آگاهی یابند.
امکان استعلام مبالغ مسدود شده حسابها بابت چک برگشتی

به گزارش تهران بهشت، هموطنان از این پس می‌توانند با مراجعه به وب سایت بانک مرکزی از مبالغ مسدود شده حسابها بابت چک برگشتی آگاهی یابند.  

به گزارش ایران جیب از بانک مرکزی، همانطور که پیش از این نیز اعلام شده بود، از روز شنبه مورخ ۷ خرداد ماه سال جاری، طرح قانونی مسدود کردن وجوه صادرکننده ‎چک برگشتی به اندازه کسری مبلغ چک در حساب‌های بانکی آغاز شده است.

براین اساس بانک مرکزی به منظور آگاهی مشتریان از مبالغ مسدود شده حسابها بابت چک برگشتی، تمهیدی را بر روی وب سایت خود فراهم کرده است.

بر این اساس هم وطنان می‌توانند با مراجعه به سایت بانک مرکزی به نشانی www.cbi.ir، در قسمت فوتر (پانوشت) وب سایت، از بخش «استعلام مبالغ مسدود شده حسابها بابت چک برگشتی» از مبالغ مذکور آگاهی یابند.  

خاطرنشان می شود، هم‌وطنان می‌توانند با مراجعه به صفحه فوق‌الذکر و با وارد کردن اقلام اطلاعاتی شامل کد ملی یا شماره تلفن همراه صاحب حساب/امضاکننده/ذینفع، از دو شیوه «اطلاعات چک» و «کد رهگیری چک برگشتی» نسبت به استعلام مبالغ مسدود شده حسابها بابت چک برگشتی اقدام کنند.

گفتنی است فرایند مسدودسازی حساب صادرکنندگان چک برگشتی به صورت تدریجی و براساس توالی چک‌هایی است که به بانک مرکزی ارسال می شود و این فرایند در روزهای نخست آغاز طرح براساس تعداد پیش‌بینی شده انجام خواهد شد و پس از جمع‌آوری بازخوردهای طرح از بانک ها، این فرایند حداکثر طی حدود یک هفته برای تمام چک های برگشتی تسری پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر