تماس با ما درباره ما

پرداخت نقدی یارانه‌ها تا چه زمانی ادامه دارد ؟

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی درباره این موضوع که پرداخت نقدی یارانه‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، گفت: پرداخت نقدی همچنان انجام می‌شود و ماه‌های آتی اگر موضوع کالابرگ به هر دلیلی پیاده‌سازی نشود، این روش پرداخت نقدی ادامه خواهد داشت.برنامه «بدون خط‌خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص اختصاص کالابرگ الکترونیکی به مردم با دکتر محمدمهدی سبحانیان معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی به‌صورت تلفنی گفتگو کرد.
پرداخت نقدی یارانه‌ها تا چه زمانی ادامه دارد ؟

به گزارش تهران بهشت، محمدمهدی سبحانیان، معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به تغییراتی که برای پرداخت یارانه‌ها به کالاهای اساسی از چند هفته قبل صورت گرفته است، گفت: بر اساس شیوه جدید، پرداخت یارانه‌ها مردمی می‌شود؛ یعنی به‌جای اینکه به افراد معدودی در ابتدای زنجیره واردات اقلام و نهاده‌ها تعلق بگیرد، به دست مصرف‌کننده نهایی یعنی مردم می‌رسد.

وی افزود: آنچه دولت در قانون بودجه توسط مجلس مکلف به انجام شده بود، پرداخت یارانه‌ها از طریق کالابرگ الکترونیکی است. انجام این کار مستلزم زیرساخت‌های لازم در کل کشور بود و عملاً انجام فوری آن میسر نبود درنتیجه تصمیم گرفته شد در دو ماه نخست سال، پرداخت نقدی صورت بگیرد و به‌محض اینکه زیرساخت‌های لازم آماده شد و سایر ملاحظاتی که می‌تواند موردتوجه قرار گیرد، تصمیم درباره تداوم این شیوه یا اختصاص کالابرگ الکترونیکی اتخاذ خواهد شد.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی درباره نحوه پرداخت یارانه‌ها به‌صورت کالابرگ یا نقدی اظهار کرد: این مسئله مهم است که دولت پس از سال‌ها، مجهز به شیوه حمایت از طریق کالابرگ شود تا در مواقع ضرورت و برای اقشار مردم بتواند کالاهای خاصی را با قیمت ارزان‌تر فراهم کند.

وی با تصریح بر این موضوع که هیچ تغییری در مبلغ و افرادی که یارانه دریافت می‌کنند اتفاق نخواهد افتاد، بیان کرد: همان افرادی که تا به امروز یارانه دریافت کرده‌اند و کسانی که بر اساس تقاضا، به لیست یارانه‌بگیران اضافه می‌شوند، مشمول دریافت کالابرگ خواهند شد. عزم دولت این است که کمترین تفاوت و تغییری در شیوه خرید مردم اتفاق بیفتد و رضایت خاطر مردم ازاین‌جهت فراهم شود.

سبحانیان در پاسخ به سؤال مجری در خصوص پرداخت یارانه بنزین عنوان کرد: تا به امروز هیچ بحثی در هیچ محفلی درباره تغییر یارانه بنزین مطرح نشده است.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی درباره این موضوع که پرداخت نقدی یارانه‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، گفت: پرداخت نقدی همچنان انجام می‌شود و ماه‌های آتی اگر موضوع کالابرگ به هر دلیلی پیاده‌سازی نشود، این روش پرداخت نقدی ادامه خواهد داشت. اگر هم قرار به پرداخت کالابرگ باشد، یارانه‌ها در قالب اعتبار خرید به کارت‌های افراد پرداخت می‌شود که بر اساس آن مردم می‌توانند در سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌ها و مغازه‌ها از آن اعتبار خرید استفاده کنند.

وی درباره تفاوت پرداخت نقدی و کالابرگ اشاره کرد: در پرداخت نقدی فرد می‌تواند یارانه را برای هر مصرفی از جمله سینما و پارک انجام دهد اما حاکمیت اعتقاد دارد افراد بتوانند با این منابع مایحتاج سفره خودشان را تأمین کنند و به همین جهت از کالابرگ استفاده می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار