تماس با ما درباره ما

معرفی عظیم‌ ترین کامیون‌ های جهان + تصاویر

کامیون‌های عظیم و پر قدرت اجازه تردد در جاده‌ها را ندارند، قیمت‌های میلیون دلاری دارند و وزن تنها یک لاستیک آن 5800 کیلوگرم است.
معرفی عظیم‌ ترین کامیون‌ های جهان + تصاویر

به گزارش تهران بهشت، کامیون‌های عظیم و پر قدرت اجازه تردد در جاده‌ها را ندارند، قیمت‌های میلیون دلاری دارند و وزن تنها یک لاستیک آن 5800 کیلوگرم است.

با مشخصات کامیون‌های عظیم جهان در این گزارش تصویری آشنا شوید:

 

"بلاز" (Belaz 75710)

بلاز (Belaz 75710)

شاید کمتر کسی بداند که کامیون‌ بلاروسی "بلاز" (Belaz 75710) قوی‌ترین کامیون جهان است. این کامیون در حالت بار زده ۸۱۰ تن وزن دارد. این کامیون ۲۰ متر طول، ۸ متر ارتفاع و ۹ متر و ۷۵ سانتی‌متر عرض دارد.

کامیون بلاز ۱۱ هزار و ۱۶۵ اسب بخار قدرت دارد و می‌تواند ۴۵۰ تن بار حمل کند. وزن هر لاستیک این کامیون ۵ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم است.

بلاز سری ۷۵۶۰۰

 

بلاز سری ۷۵۶۰۰

سری ۷۵۶۰۰ کامیون بلاز ساخت بلاروس با طول ۱۵ متر و ۵۰، عرض ۹ متر و ۴۵ و ارتفاع ۷ متر و ۴۷ در میان پنج "اَبَر بارکش‌های" جهان قرار دارد. این کامیون توانایی جابجایی ۳۶۰ تن بار را دارد.

از سری کامیون‌های ۷۵۶۰۰ بلاز مدل‌های ۷۵۶۰۱، ۷۵۶۰۲ و همچنین ۷۵۶۰۳ نیز وارد بازار شده است.

کوماتسو 980E

کوماتسو 980E

کامیون‌های کوماتسوی ژاپن سری 980E در رتبه دوم جای می‌گیرند. این کامیون در میان "اَبَر بارکش‌ها" با ده متر عرض در رتبه نخست قرار می‌گیرد و توانایی حمل بیش از ۳۶۹ تن بار را دارد.

اگر قرار شود کامیون کوماتسوی ژاپنی با ۹ متر و ۶۰ سانتیمتر عرض وارد اتوبان بشود، سه باند آن را اشغال خواهد کرد. این کامیون توانایی جابجایی ۳۲۶ تن بار را دارد.

کوماتسو ژاپنی دارای ۱۶ سیلندر و قدرت ۲۷۰۰ اسب بخار است.

کاترپیلار

کاترپیلار

کارخانه آمریکایی "کاترپیلار" در میان سازندگان کامیون‌های عظیم در رتبه سوم جای می‌گیرد. یک کاترپیلار مدل ۷۹۷ نزدیک به ۵ میلیون دلار قیمت دارد و برای خرید یک دست لاستیک این کامیون باید ۱۶۰ هزار یورو پرداخت کرد.

کاترپیلار کمتر از ۱۰ متر عرض دارد و با قدرت ۴ هزار و ۵۵ اسب بخار توانایی حمل ۳۶۳تن بار را دارد.

کاترپیلار با ۳۵۴۸ اسب بخار قدرت حمل ۲۹۱ تن بار را دارد. عکس مدل ۷۷۵ جی. مدل AC794 در ماه سپتامبر ۲۰۱۶ وارد بازار شد.

کاترپیلار اف ۷۹۵ می‌تواند ۳۱۳ تن بار را جابجا کند. این کامیون ۷ متر ارتفاع دارد که در حالت تخلیه بار ارتفاع آن به ۱۵ متر می‌رسد. 

لیب‌هر

 

لیب‌هر

رتبه چهارم تولید کامیون‌های غول‌پیکر در دنیا در اختیار آلمان است. کامیون‌های مارک لیب‌هر سری ۲۸۰ این مارک بیش از ۴ هزار اسب بخار قدرت دارند.

کامیون‌های مارک لیب‌هر آلمان گنجایش ۳۶۳ تن بار را دارند. باید تصور کرد که این کامیون‌ها به چه قدرتی برای تخلیه چند صد تن بارشان نیاز دارند.

این غول‌های عظیم و پر قدرت آهنی فقط با مجوز مخصوص اجازه عبور از جاده‌ها را دارند، ولی معمولا در معادن تردد می‌کنند و بخشی از سیستم عظیم ماشین‌‌آلات معادن هستند.

 

ارسال نظر