تماس با ما درباره ما

شیوه قیمت‌گذاری خودرو تغییر می‌کند؟ / برنامه ایران خودرو برای افزایش قیمت محصولات

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه خودروهایی که بیشتر از عرضه برای خرید آنها تقاضا وجود دارد با مشکل مواجه هستیم و به همین دلیل برای تخصیص ماشین از قرعه کشی استفاده می‌کنیم؛ اما قصد داریم تا قرعه کشی را حذف کنیم و عرضه و تقاضا قیمت را تعیین کند.
شیوه قیمت‌گذاری خودرو تغییر می‌کند؟   برنامه ایران خودرو برای افزایش قیمت محصولات

به گزارش تهران بهشت؛ سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص برنامه این وزارتخانه برای حذف قرعه کشی عنوان کرد در حوزه خودروهایی که بیشتر از عرضه برای خرید آنها تقاضا وجود دارد با مشکل مواجه هستیم و به همین دلیل برای تخصیص ماشین از قرعه کشی استفاده می‌کنیم؛ اما قصد داریم تا قرعه کشی را حذف کنیم و عرضه و تقاضا قیمت را تعیین کند.

زمان مرحله دوم قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه سخنگوی وزارت صمت در ادامه گفته‌های خود عنوان کرد احتمالا مرحله دوم قرعه کشی در سامانه یکپارچه در پایان تیرماه انجام خواهد شد. وی افزود تاریخ دقیق طبق عرضه محصول توسط خودروسازان تعیین می‌شود و فرایند آن توسط سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به انجام خواهد رسید.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اعلام زمان آغاز مرحله دوم قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه گفت طرح قرعه کشی تا پایان سال حذف خواهد شد.

امید قالیباف گفت: در حوزه خودروهایی که بیشتر از عرضه برای خرید آنها تقاضا وجود دارد با مشکل مواجه هستیم و به همین دلیل برای تخصیص ماشین از قرعه کشی استفاده می‌کنیم؛ اما قصد داریم تا قرعه کشی را حذف کنیم و عرضه و تقاضا قیمت را تعیین کند.

برنامه ایران خودرو برای افزایش قیمت محصولات

این در حالی است که ایران خودرو برنامه رشد قیمت محصولات خودر را از دو مسیر دنبال می کند اول تغییر در سبد محصولاتی خود و حذف خودروهایی زیان ده و جایگزین کردن آنها با محصولاتی که فروش آنها سود بیشتری به حساب این خودروساز واریز می کند. (مانند حذف محصولات پژو 206 و جایگزین کردن آن با محصولات پژو 207) در کنار این مسیر نیم نگاهی نیز به دریافت مجوز افزایش قیمت از وزارت صمت دارد، مجوزی که تا کنون سیاست گذار خودرویی حاضر نشده در سال 1401 زیر آن را امضا کند.

زمان مرحله دوم قرعه کشی خودرو در سامانه یکپارچه

سخنگوی وزارت صمت در ادامه عنوان کرد: احتمالا مرحله دوم قرعه کشی در سامانه یکپارچه در پایان تیرماه انجام خواهد شد و تاریخ دقیق طبق عرضه محصول توسط خودروسازان تعیین می‌شود و فرایند آن توسط سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به انجام خواهد رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر