تماس با ما درباره ما

انتقاد انجمن خودروسازان از وزیر صمت

دبیر انجمن خودروسازان گفت: انجمن خودروسازان نسبت به محقق نشدن وعده‌های آقای فاطمی امین، وزیر صمت انتقاد‌هایی دارد.
انتقاد انجمن خودروسازان از وزیر صمت

به گزارش تهران بهشت، دبیر انجمن خودروسازان گفت: تولید خودرو‌های ناقص کاهش پیدا کرده، در حالی که مدیران سابق ایران خودرو و سایپا میزان تولید خودرو‌های ناقص را افزایش داده بودند؛ مدیرانی که می‌توان گفت فعالیت مثبتی نداشتند.

آقای نعمت بخش می‌گوید: وزیر صمت اعلام کرد که به سمت خصوصی سازی خودروسازان خواهد رفت. اکنون کل اموال ایران خودرو و سایپا از سوی کارشناسان دادگستری قیمت گذاری شده و دولت آن‌ها را واگذار می‌کند؛ با این کار تصدی گری از بین خواهد رفت.

او با این حال گفت: انجمن خودروسازان نسبت به محقق نشدن وعده‌های آقای فاطمی امین، وزیر صمت انتقاد‌هایی دارد.

پارسال میزان تولید خودرو‌های ناقص خودروسازان از ۱۰ هزار به ۱۷۰ هزار خودرو رسید که سازمان بازرسی به این موضوع ورود و خودروسازان را مجبور به صفر کردن خودروهای کف پارکینگ تا پایان سال کرد.

چندی پیش آقای قربان زاده، رئیس سازمان خصوص‌سازی گفته بود که اکنون می‌توان باقی مانده سهام دولت در ایران‌ خودرو و سایپا را واگذار کرد، اما هنوز این‌امر محقق نشده است.

آقای منوچهر منطقی معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت نیز می‌گوید: یکی از محور‌های دستورالعمل ۸ ماده‌ای رئیس‌جمهوری به وزیر صمت، مربوط به واگذاری سهام دولتی شرکت‌های خودروسازی بزرگ می‌شود که یک دوره زمانی ۶ ماهه نیز برای آن پیش‌بینی‌ شده است.

به گفته آقای فاطمی امین وزیر صمت، هشت درصد سهام شرکت ایران خودرو در اختیار بانک‌های صادرات، تجارت و ملت، ۵.۷ درصد آن مربوط به سازمان گسترش و نوسازی، ۲۷ درصد سهم شرکت کروز، سه درصد سهم صندوق بازنشستگی، پنج درصد مربوط به شرکت آتیه صبا و ۲۵ درصد خود سهامداران است.

او گفته، درباره شرکت سایپا نیز، همین روند است؛ ۱۷ درصد سهام برای سازمان گسترش و نوسازی، ۱۵.۶ برای صندوق بازنشستگی و فولاد، ۴۰ درصد هم خود سهامداری به عنوان یک پدیده نادرست است؛ در شرکت سایپا هم، مجمع ترکیبی انتخاب و مدیرعامل و هیات مدیره تعیین شدند.

 

ارسال نظر