تماس با ما درباره ما

پولی شدن برخی امکانات این خودرو

رانندگان ب‌ام‌و در برخی کشورها برای استفاده از گر‌م‌کن صندلی و فرمان باید حق اشتراک بپردازند. این اشتراک ماهانه که در آمریکا حدود ۱۸ دلار است، بخشی از برنامه جدید کارخانه آلمانی برای افزایش درآمد است.
پولی شدن برخی امکانات این خودرو

به گزارش تهران بهشت، با اتصال ماشین‌ها به اینترنت پرسرعت، این فرصت برای خودروسازان فراهم شده تا از طریق ارائه خدمات اضافه درآمد کسب کنند. جنرال‌موتورز و گروه خودروسازی استلانتیس پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۳۰ بازار این خدمات به رانندگان حدود۲۰ میلیارد دلار ارزش داشته باشد.

اشتراک ماهانه برای خدمات نرم‌افزاری نظیر نقشه یا دسترسی به اینترنت در بازار اروپا و آمریکا تقریبا عادی شده است. بسیاری از خودروسازان برای سیستم‌های خودران خود هزینه‌ای ماهانه از مشتریان دریافت می‌کنند، اما اشتراک سخت‌افزاری نظیر گرم‌کن صندلی تازه است و با واکنش‌های منفی زیادی روبرو شده است.

بسیاری از خریداران معتقدند که با خرید ماشین باید اجازه استفاده از همه دستگاه‌ها را داشته باشند و خودروساز نمی‌تواند با گذاشتن قفل نرم‌افزاری دسترسی آنها را مسدود کند.

پیش از این تویوتا هم قصد داشت سیستم روشن‌کردن ماشین‌هایش از راه دور را پولی کند که در پی انتقاد شدید از این تصمیم فعلا صرف نظر کرده است.

ارسال نظر