تماس با ما درباره ما

مالیات نقل و انتقال خودرو بر عهده چه کسی است؟

بانک اول - «مالیات نقل و انتقال خودرو بر عهده کیست؟» این سوال مهمی است که برای بسیاری از افراد هنگام نقل و انتقال خودرو پیش می‌آید. مرحله‌ای مهم در روند خرید و فروش خودرو.
مالیات نقل و انتقال خودرو بر عهده چه کسی است؟

به گزارش تهران بهشت،  آنطور که پیش‌تر رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور انتظامی کشور گفت قانون، پلیس راهور را مکلف کرده است که پرداخت مالیات وسایل نقلیه را کنترل کند.
بر این اساس اگر وسیله نقلیه‌ای مالیات خود را پرداخت کرده باشد، می‌تواند خدمات نقل و انتقال را دریافت کند.

علی محمدی به فارس گفت: «یعنی باید گفت اگر متقاضی مالیات وسیله نقلیه خود را نپرداخته باشد سامانه نوبت دهی پلیس راهور برای نقل و انتقال برای وی قفل شده و نمی‌تواند نوبت اخذ کرده و در ادامه برای شماره‌گذاری وسیله نقلیه خود اقدام کند.»

رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور انتظامی کشور گفت: « برای پرداخت مالیات می‌توان از طریق درگاه و پایگاه سازمان مالیاتی کشور اقدام کرد.»

بنابراین آنطور که او گفت افراد باید وارد سامانه وزارت اقتصاد و دارایی شوند. سپس در قسمت پرداخت مالیات، مالیات خودرو را پرداخت کنند. افراد بعد از پرداخت مالیات خودرو در سامانه نوبت دریافت می‌کنند.

مالیات نقل و انتقال خودرو بر عهده کیست؟

اما مالیات نقل و انتقال خودرو بر عهده خریدار است یا فروشنده؟ محمدی در این مورد گفت به صورت مشخص این موضوع در قانون نیامده است.

در قانون کلمه مالک خودرو درج است. یعنی کسی که پلاک خودرو متعلق به اوست باید برای تعویض پلاک مالیات خودرو را پرداخت کند تا در ادامه دریافت خدمات نقل و انتقال پلاک جدید به نام فرد دیگری صادر شود.

میزان مالیات نقل و انتقال خودرو

اما مالیات نقل و انتقال خودروها چقدر است؟ میزان ریالی که افراد باید به عنوان مالیات خودرو بپردازند برای خودروهای تولید داخل به میزان یک درصد قیمت کارخانه است.

رئیس مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک پلیس راهور انتظامی کشور گفت: «هزینه ریالی برای خودروهای خارجی به اندازه دو درصد ارزش گمرکی است که باید به حساب سازمان مالیاتی کشور واریز شود.به گزارش تهران بهشت، 

ارسال نظر