تماس با ما درباره ما

بازار سیاه بلیت هواپیما

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار داشت: به دلیل افزایش هواپیماهای زمین‌گیر دوره انتظار برای بلیت هواپیما بالا رفته‌است.
بازار سیاه بلیت هواپیما

بع گزاش تهران بهشت، عبدالرضا موسوی در نشست خبری با اشاره به مشکلات صنعت هوانوردی اظهار داشت: امروز به اشتباه انجمن‌ها و نهادهای دیگری از جمله انجمن دفاتر خدمات مسافرتی خود را مرجع این صنعت می‌دانند و آمار اشتباه و غلط از این صنعت اعلام می‌کنند.

وی ادامه داد: می‌پذیریم که مشکلاتی در این صنعت وجود دارد اما تمام ایرلاین‌ها به دنبال ارایه خدمات با کیفیت هستند و نه ثروت‌اندوزی.

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به تعداد هواپیما در ناوگان هوایی کشورمان گفت: در حال حاضر ٣٣٣ هواپیمای مسافری وجود دارد که تنها نیمی از آن فعال است و این وضعیت ریشه در مشکلات اقتصادی دارد و به طور قطع ایمنی از این شرایط تاثیر می‌پذیرد. از این رو باید به دنبال راه حلی باشیم که هواپیماها را به ناوگان برگردانیم .

موسوی با تاکید براینکه بلیت هواپیما وارد بازار سیاه شده‌است، گفت: به دلیل افزایش هواپیماهای زمین‌گیر دوره انتظار برای بلیت هواپیما بالا رفته‌است.

وی با اشاره به اثرگذاری نرخ ارز برروی بلیت هواپیما تاکید کرد : نرخ دلاردر محاسبات قیمت بلیت بسیار پایین تر از نرخ واقعی محاسبه می‌شود و اواخر سال ٩٩ قیمت دلار در بلیت ١١هزار تومان در نظر گرفتند و در حال حاضر با توجه به اینکه نرخ دلار در بازار ٣٢ هزار تومان است ، قیمت دلار را برای بلیت هواپیما ٢۵ هزار تومان محاسبه می‌کنند.

موسوی افزود : این در حالی است که ۶٠ درصد هزینه های بلیت ارزی است و حتی روکش صندلی و موکت داخل هواپیما وارداتی است و تمام هزینه های تامین قطعات و تعمیرات و نگهداری ارزی و حتی هزینه بیمه پروازی های داخلی و خارجی ارزی است.

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: تمام این هزینه ها را در خارج از کشور به صورت نقد می پردازیم .

وی با بیان اینکه دستگاه‌های دولتی هزینه خدمات خود را هم از ایرلاین ها با نرخ دلاری و معادل ریالی آن را دریافت می‌کنند. ایرلاین‌ها هزینه‌های نشست و برخاست هواپیما را بر مبنای دلار و معادل ریالی آن می‌پردازند. حتی هزینه پارکینگ برای هواپیماها ارزی است.

وی تاکید کرد: در ١٠ سال گذشته هزینه خدمات فرودگاهی برای ایرلاین‌ها ٧٠ برابر افزایش پیدا کرده است و در حال حاضر ١١ درصد هزینه بلیت ها متعلق به انواع عوارضی است و سهم سود ایرلاین ها از بلیت منفی شده‌است.

رییس انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه تنها هزینه تعمیر یکی از موتور هواپیما ۵ میلیون دلار است، اظهار داشت: با این شرایط قیمت بلیت نه برای ایرلاین ها و نه برای مردم اقتصادی نیست. از سوی دیگر اگر هواپیمای نویی وارد ناوگان شود دیگر امکان فروش بلیت صندلی ٣٠ دلاری وجود ندارد و قیمت هر ساعت صندلی باید به ١٠٠ دلار برسد.

ارسال نظر