تماس با ما درباره ما

تقاضا برای خرید خانه‌های بالای 20 سال ساخت در تهران

با رصد معاملات انجام شده در تهران در فصل بهار آنچه بیشتر جلب توجه می‌کند تقاضا برای خرید خانه‌هایی با عمر بالای ۲۰ سال ساخت است که این تقاضا در خردادماه هم همچنان سیر صعودی داشته و نسبت به خرداد سال گذشته بیش از 300 درصد افزایش یافته است.
تقاضا برای خرید خانه‌های بالای 20 سال ساخت در تهران

به گزارش تهران بهشت، با رصد معاملات انجام شده در تهران در فصل بهار آنچه بیشتر جلب توجه می‌کند تقاضا برای خرید خانه‌هایی با عمر بالای ۲۰ سال ساخت است که این تقاضا در خردادماه هم همچنان سیر صعودی داشته و نسبت به خرداد سال گذشته بیش از 300 درصد افزایش یافته است.

طبق گزارش بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن، خردادماه امسال تعداد ۱۳ هزار و ۸۷۴  معامله مسکن در شهر تهران ثبت شده که نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۱۷۱.۹ درصد رشد داشته و در معاملات مسکن امسال واحدهای تا ۵ سال با ۳۰.۱ درصد رشد بالاترین سهم را در معاملات داشته‌اند و این در حالی است که در خردادماه سال گذشته، سهم واحدهای تا ۵ سال ساخت از کل معاملات مسکن شهر تهران ۳۵.۸ درصد بوده که ۵.۷ درصد کمتر از ماه مشابه امسال است.

 

برای واحدهایی هم که سال ساخت آنها بین ۶ تا ۱۰ سال بوده است رشد 124 درصد داشته‌اند اما واحدهایی با سال ساخت ۱۱ تا ۱۵ سال رشد ۲۱۶.۷ درصد و برای سال ساخت ۱۶ تا ۲۰ سال نیز ۱۶۸ درصد رشد معاملات به چشم می‌خورد که عامل تورم باعث شده است که متقاضیان به سمت خرید این ساختمان‌ها با سال ساخت بالاتر بروند.

اما با بررسی آمارهای ارائه شده توسط بانک مرکزی، مشخص می‌شود که بیشترین رشد تقاضا مربوط به واحدهایی با عمر بالای ۲۰ سال است که مانند اردیبهشت تعداد معاملات انجام شده برای این واحدها در خردادماه امسال نیز در مقایسه با خرداد سال گذشته ۳۲۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

از نظر عددی هم از تعداد کل  ۱۳ هزار و ۸۷۴  معامله مسکن در شهر تهران که در خرداد امسال انجام شده تعداد 2 هزار و 844 مورد آن مربوط به خانه‌های بالای ۲۰ سال ساخت بوده است.  در حالی که در خردادماه پارسال تعداد ۶۶۳ معامله برای این خانه‌ها در سطح شهر تهران به ثبت رسیده است که تنها 13 درصد کل معاملات بوده است.

با توجه با بررسی آمارهای فوق می‌توان گفت که با افزایش میانگین قیمت مسکن در تهران به حدود متری 35 میلیون تومان، متقاضیان ترجیح می‌دهند واحدهایی با سال ساخت بیشتر خریداری کنند که متناسب با بودجه خانوار و توان خرید آنها باشد.

انتهای پیام/

خبرنگار: علی زهره وند

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار