تماس با ما درباره ما

با ارزش ترین واحد پول در 2022

قوی ترین واحد پولی جهان مربوط به دینار کویت است که با ارزش ترین واحد پولی هم محسوب می شود.
با ارزش ترین واحد پول در 2022

به گزارش تهران بهشت؛ قطعا همه ما دوست داریم که واحد پولی مان ارزش زیادی داشته باشد و معمولاً وقتی که صحبت از ارزش پول می شود؛ به یاد دلار می‌ افتیم اما جالب است بدانید که واحد های پولی قویتری هم در جهان هستند که به اندازه دلار ارزشمند می باشند یا حتی ارزششان بیشتر از دلار است. در این قسمت قوی ترین واحدهای پولی جهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

10- دلار آمریکا

یکی از قوی ترین و با ارزش ترین واحد های پولی جهان دلار آمریکاست. بیشترین تجارت در کل جهان با دلار آمریکا انجام می شود و همیشه زمانی که صحبت از ارزش پول و واحد پولی می شود، همه به دنبال سرمایه گذاری روی دلار می گردند؛ البته شاید در کشوری مانند کشور ما اکنون زمان خوبی برای سرمایه گذاری نباشد اما بهتر است بدانید همیشه جزء با ارزش ترین ها بوده و هست.

9- فرانک سوئیس

یکی دیگر از با ارزش ترین واحد های پولی در دنیا فرانک سوئیس است‌. هر فرانک سوئیس برابر با 1.01 دلار آمریکا است و در نتیجه می توانید بفهمید که چقدر واحد پولی ارزشمندی محسوب می گردد.

فرانک سوئیس

8- یورو

یورو هم در اتحادیه اروپا جزء‌ یکی از با ارزش ترین واحد های پولی محسوب می شود. هر یورو برابر با 1.10 دلار آمریکا است و خیلی از سرمایه گذاری های جهانی روی آن انجام می شود و نقل و انتقالات بانکی آن هم کاملاً حساس است. اگر شما بتوانید روی یورو سرمایه ‌گذاری کنید، قطعاً به سود زیادی خواهید رسید.

7- دلار جزایر کیمن

یکی دیگر از قدیمی ترین واحد های پولی جهان؛ دلار جزایر کیمن می باشد که مربوط به جزایر کارائیب هم است. این جزایر به خاطر اینکه واحد پول بسیار با ارزشی دارند، به شهرت زیادی رسیده اند و مجوز های بین المللی و کمپانی های بسیار بزرگی روی این واحد پولی سرمایه گذاری کرده اند. هر دلار جزایر کیمن برابر با 1.20 دلار است.

6- پوند جبل الطارق

شاید برای تان عجیب باشد؛ اما پوند جبل الطارق جزء با ارزش ترین واحد های پولی جهان است که آن را با پوند انگلیسی هم تعویض می‌ کنند که کاملاً ارزش یکسانی با هم دارند. هر پوند جبل الطارق برابر با 1.23 دلار است.

پوند جبل الطارق

5- پوند استرلینگ

پوند انگلیس یا استرلینگ هم پنجمین رتبه را در این لیست به خود اختصاص داده است و جزء با ارزش ترین واحد های پولی جهان محسوب می شود و شاید بتوان گفت که جزء پر استفاده ترین و مستقل ترین واحد های پولی در جهان هم است. هر پوند استرلینگ برابر با 1.26 دلار آمریکا می باشد.

4- دینار اردن

دینار یک واحد رسمیِ پول برای کشور اردن است که یک ملیت عربی هم محسوب می‌ شود و در سال 1949 معرفی شد. مدت زمانی با پوند فلسطین جابجا شد؛ اما دوباره جایگاه خودش را در 20 سال گذشته پیدا کرد و تبدیل به یکی از قوی ترین واحد های پولی جهان هم شد. هر دینار اردن برابر با 1.41 دلار آمریکا است.

3- ریال عمانی

ریال عمانی هم جزء با ارزش ترین واحد های پولی جهان محسوب می شود که اولین بار در سال 1973 معرفی شد و ارزش آن روز به روز افزایش پیدا کرد و باعث شد که افراد زیادی روی آن سرمایه‌ گذاری کنند. هر ریال عمانی برابر با 2.60 دلار آمریکا است.

ریال عمانی

2- دینار بحرین

دینار بحرین هم جزء با ارزش ترین هاست که اولین بار در سال 1965 معرفی شد؛ دقیقا زمانی که فقط یک میلیون جمعیت در این کشور زندگی می کرد.‌ این واحد پولی کم کم ارتقا پیدا کرد و اکنون یکی از پرطرفدارترین هاست و افراد سرمایه گذار و ثروتمند زیادی با این واحد پولی تجارت می‌ کنند. هر دینار بحرینی برابر با 2.65 دلار آمریکا است.

1- دینار کویت

قوی ترین واحد پولی جهان مربوط به دینار کویت است که با ارزش ترین واحد پولی هم محسوب می شود. کویت بین عراق و عربستان سعودی قرار گرفته و مردم بسیار ثروتمندی دارد که بیشتر ثروتش به خاطر تجارت نفت جهانی است. دینار کویت اولین بار در سال 1961 معرفی شد؛ یعنی دقیقاً زمانی که این کشور، خودش به طور مستقل شروع به فعالیت کرد.

 

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار