تماس با ما درباره ما

وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومانی به بانک‌ها ابلاغ شد

میرکاظمی گفت: وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با تعهد وزارت راه وشهرسازی برای پرداخت مابه‌التفاوت نرخ تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ شده است.
وام مسکن روستایی ۲۰۰ میلیون تومانی به بانک‌ها ابلاغ شد

به گزارش تهران یهشت، مسعود میرکاظمی گفت: برای برنامه هفتم توسعه سازوکار‌های اجرایی فراهم کرده ایم و تا هفته آینده سیاست و جمع بندی اولیه به مقام معظم رهبری ابلاغ می‌شود تا بررسی‌های نهایی آن صورت بگیرد.

به نقل از رئیس سازمان برنامه وبودجه هم اکنون سازمان برنامه و بودجه بر روی بودجه سال ۱۴۰۲ متمرکز است چراکه تا آذر امسال باید به مجلس تحویل داده شود؛ بنابراین اگر بخواهیم بودجه را براساس سیاست‌های هفتم توسعه ببندیم ممکن است با تاخیر ارائه شود. اگر هم بخواهیم به موقع تحویل دهیم باید یک سال دیگر سیاست ششم توسعه را تمدید کنیم که در حال بررسی است.

او درباره پرداخت تسهیلات مسکن روستایی گفت: این تسهیلات با توجه به آنکه وزارت راه وشهرسازی تعهد کرده که سالانه تعهدات بانک‌ها برای مابقی سود یارانه‌ای تسهیلات را از طریق صندوق ملی مسکن پرداخت کند، موافقت شده است.

میرکاظمی گفت: در شهریور سال گذشته قانون حمایت از ساخت مسکن ابلاغ شد. براساس این قانون دولت باید یارانه مسکن را از طریق صندوق یارانه مسکن پرداخت می‌کرد، این در حالی بود که این صندوق خالی بود. بخشی از منابع این صندوق مربوط به اقساط مسکن مهر، مالیات، فروش زمین توسط وزارت راه و بودجه عمومی بوده است.

میرکاظمی گفت: سازمان برنامه و بودجه ۸۰۰ میلیارد در گذشته به صندوق ملی مسکن واریز کرده و به بانک مسکن اعلام شده است که مبلغی را واریز کند. در شهریور ماه امسال هم ۴ همت واریز خواهد شد. وزارت راه نیز باید دارایی‌های خود را به فروش برساند و به صندوق واریز کند./باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر