تماس با ما درباره ما

کاهش قیمت تمام شده لوازم خانگی با تامین مالی زنجیره‌ای

تامین مالی زنجیره‌ای به عنوان روش نوین تامین مالی در کشور، نه تنها ریسک‌ تولید و هزینه‌های معاملاتی را تا حد بسیاری کاهش می‌دهد بلکه از فشار روی بانک‌ها هم می‌کاهد و نیاز به نقدینگی نیز به شدت کم می‌شود.
کاهش قیمت تمام شده لوازم خانگی با تامین مالی زنجیره‌ای

به گزارش تهران بهشت، قیمت تمام شده محصول یکی از مزیت های رقابتی است که تولیدکنندگان باید آن را در کمترین قیمت ممکن برسانند تا قدرت رقابت خود را در بازاها حفظ کنند؛ در همین راستا یکی از یکی از تکنیک‌های تحقق این شاخصه، کاهش نیاز به پول نقد و تامین سرمایه در گردش و استفاده از اعتبار است که می‌تواند با اجرای تامین مالی زنجیره‌ای محقق شود. 

از سوی دیگر، یکی از زنجیره‌های مهم در توسعه فضای کسب‌‌وکار، زنجیره کالاهای بادوام مانند لوزام خانگی است که همیشه برای این نوع کالاها نیازمندی وجود دارد و بالادست آنها نیز زنجیره‌های متعددی مانند فلزات، پتروشیمی و لوازم الکتریکی قرار می‌گیرد.

لوزام خانگی جزو آندسته از گروه‌های کالایی است که همه آحاد جامعه متقاضی آن هستند که مهمترین بخش آن در قالب جهیزیه برای افرادی است که می خواهند زندگی جدیدی را آغاز کنند. در نتیجه ضروری است که نسبت به هزینه‌های تمام شده این گروه کالایی توجه بیشتری صورت گیرد چراکه پرتقاضاست. 

بنابراین برای حمایت از تمام اقشار جامعه به ویژه جوانان، باید قیمت تمام شده تا حد ممکن کاهش یابد و اگر روی چنین مسائلی تمرکز نشود، رسیدن به سطح قیمتی مد نظر و حصول اهداف تعیین شده تقریبا ممکن نیست. 

برهمین اساس برای اینکه بتوان چالش نیازمندی که در سمت مصرف وجود دارد، در فضای داخلی و متکی بر منابع داخلی تامین شود لازم است که زنجیره‌های تامین توسعه یابد. 

فرض کنید در بالادست یک فقره یخچال فریزر ممکن است بیش از 10 تا 15 قلم اصلی نهاده باشد و اگر بخواهیم همه آنها را با منابع نقدی تامین کنیم یکی از آسیب‌های جدی‌اش می‌تواند این باشد که هزینه تمام شده محصول به شدت افزایش پیدا کند. 

بسته حمایتی لوازم خانگی با تامین مالی زنجیره‌ای

در این میان پلتفرم سککوک در تعامل با فعالان حوزه لوازم خانگی درصدد است 250 هزار قطعه لوازم خانگی را با کمک تکنیک‌های SCF در قالب بسته‌های حمایتی تامین کند و سرمایه در گردش مورد نیاز نقد آن را تا حد امکان کاهش دهد تا بتواند دوره تامین، تدارک و تسویه وجوه را حداقل تا 6 ماه بدون بار شدید مالی توسعه دهد.  

این پلتفرم بانکی در حالی تصمیم دارد بسته‌های حمایتی در قالب جهیزیه تامین کند که طبیعتا باتوجه به اینکه این سبد حمایتی است، قیمت تمام شده هم باید پایین باشد چرا که اگر براساس قیمت مصرف‌کننده به خروجی برسند جمع رقم به نوعی است که شاید نتوان حجم مورد حمایت را پوشش داد ؛ بنابراین ناگزیر به مدیریت قیمت تمام شده هستند.

راه حل این موضوع نیز این است که به سمت تامین مالی زنجیره‌ای برویم و بتوانیم از معاملات مبتنی بر اسناد تجاری تضمین شده مانند برات الکترونیک و اوراق گام استفاده کنیم. 

در نهایت اینکه به دنبال این موضوع می‌توان زنجیره پایدار را ایجاد کرد؛ در این شرایط می‌شود روی این زنجیره پایدار پروژه‌های دیگری را برقرار و از منافع آن برای ایجاد یک زنجیره پایدار در سطح کشور استفاده کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار