تماس با ما درباره ما

سقوط تاریخی روپیه هند

روپیه هند پس از افزایش نرخ‌های بهره جهانی، به پایین‌ترین حد تاریخی خود رسید.
سقوط تاریخی روپیه هند

به گزارش تهران بهشت؛ سرمایه گذاران خارجی بر اساس داده ها، ۲۹ میلیارد روپیه (۳۵۵.۵۷ میلیون دلار) سهام‌های هندی را فروختند. روز سه‌شنبه روپیه هند (INR) در برابر دلار به پایین‌ترین سطح تاریخی خود رسید و با ۸۱.۵۲ به ازای هر دلار معامله شد که ۰.۶۴ درصد نسبت به روز جمعه خود معادل ۸۰.۹۹ کاهش داشت.

این سومین کاهش متوالی بی سابقه روپیه است در حالی که ارز‌های اصلی جهان، یوان، پوند، یورو، ین و سایر ارز‌ها به دلیل ترس از رکود جهانی ناشی از افزایش نرخ استقراض در برابر دلار کاهش یافتند. روز جمعه روپیه با ۳۰ پایز کاهش به ۸۱.۰۹ پایز در برابر دلار آمریکا رسید و بانک مرکزی هند را بر آن داشت تا دلار بفروشند.

 در همین حال، بانک بارودا پیشنهاد کرد که با توجه به دلار قوی و تداوم تضعیف ارز‌های دیگر مانند روپیه می‌تواند تا ۸۰ دلار برسد. در معاملات اولیه روز سه‌شنبه، پوند بیش از ۴ درصد کاهش یافت و به ۱.۰۳۲۷ دلار رسید و پس از آن دوباره به حدود ۱.۰۵ دلار رسید.  شاخص دلار که سبد آن شامل پوند و ین است برای اولین بار از می ۲۰۰۲ به ۱۱۴.۵۸ رسید و سپس تا ۱۱۳.۷۳ کاهش یافت که ۰.۵۲ درصد بیشتر از پایان هفته گذشته بود.

یوان چین نیز روز سه‌شنبه به پایین‌ترین سطح ۲۸ ماهه خود در برابر دلار رسید. انتظار می‌رود در اواخر این هفته، بانک مرکزی هند نرخ رپو را ۰.۳۵ تا ۰.۵۰ درصد افزایش دهد. به گفته یک تحلیل گر ارشد تحقیقاتی: احتمالا ارزش روپیه هند ضعیف‌تر باقی می‌ماند در حالی که سرمایه‌گذاران انتظار دارند که فدرال رزرو آمریکا به افزایش نرخ بهره برای کاهش تورم ادامه دهد. در همین حال، ذخایر ارزی هند در هفته منتهی به 27 سپتامبر ۵.۲۱۹ میلیارد دلار کاهش یافت و به ۵۴۵.۶۵۲ میلیارد دلار رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار