تماس با ما درباره ما

حضور موثر شرکت‌های تهویه در خط مقدم مقابله با کرونا/ چالش استاندارد رسمی در تهویه مطبوع

بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی تاسیسات و سیستم های سرمایشی و گرمایشی و تهویه مطبوع در نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد.
حضور موثر شرکت‌های تهویه در خط مقدم مقابله با کرونا  چالش استاندارد رسمی در تهویه مطبوع

به گزارش تهران بهشت، محمدی مدیر روابط عمومی شرکت تهویه دماوند، محمد پورمحمدی کارشناس ارشد فروش شرکت سرما آفرین ایران و محمد فرهانی مدیر اجرایی شرکت فرم دما در نشست الزامات تجهیزات حرارتی و برودتی ایمن در ساختمان در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی تاسیسات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و تهویه مطبوع شرکت کردند.

محمدی در این نشست گفت: شرکت تهویه دماوند از سال 63 در زمینه تولید دستگاه های تهویه مطبوع شروع به کار کرد. اغلب دستگاه‌های تهویه مطبوعی که ما تولید می کنیم از نوعی سیستم های تهویه مطبوع سرمایشی مانند چیلرهای هوایی، آب خنک و مینی چیلر و ... هستند. دیگر محصول ما کندانسورهای پکیج یونیت و هواساز هایژنیک است، در کنار این موارد تهویه هوا دماوند در زمینه تولید تجهیزات مورد نیاز پروژه های بیمارستانی و اتاق تمیز نیز فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: فنکو هم از محصولات ما است که برای تکمیل دستگاه های چیلر تولید می‌شود، این تولیدات در ابنیه و امکان صنعتی کاربرد بیشتری دارند.

مدیر روابط عمومی شرکت تهویه دماوند افزود: بعد از شیوع اپیدمی کرونا، تهویه دماوند در تعدادی از پروژه‌های بهداشتی مانند صنایع واکسن سازی مشارکت کرد، برای مثال دستگاه تهویه فاز جدید بیمارستان مسیح دانشوری را اجرا کردیم،‌ واقعیت این است که در آن زمان باید با مشارکت یکدیگر موج بیماری را کنترل می‌کردیم تا این اپیدمی را پشت سر می گذاشتیم بنابراین باعث افتخار ما بود که گامی کوچک در این مسیر برداریم. 

پورمحمدی نیز در این نشست گفت: شرکت صنایع سرما آفرین ایران بیش از 50 سال سابقه درخشان در زمینه تهویه مطبوع و تجهیزات سرمایشی دارد. شرکت محصولات مختلفی مانند چیلرهای هوا خنک، آب خنک، چیلرهای جذبی، مینی چیلرها و فن کوئل ها را به طور کامل تولید می‌کند. 

وی ادامه داد: سرما آفرین ایران در ایام شیوع گسترده اپیدمی کرونا دستگاه فن فیلتر یونیت ایندو را به نام سونام طراحی و تولید کرد و در اختیار تعدادی از مجموعه‌های متقاضی گذاشت، بهره‌گیری از یک تیم مجرب آر ان دی سبب به دست آوردن چنین موفقیتی در دوره کرونا شد. 

کارشناس ارشد فروش شرکت سرما آفرین ایران افزود: رئیس بیمارستان شهدای تجریش براساس تجربه‌ای که داشت در آن مقطع پیش‌بینی کرد که تعداد پرستاران از بیماران بیشتر می‌شود، نحوه عملکرد سیستم های تهویه ما یکپارچه است به طوری که هنگام غذا خوردن مکشی از اتاق عمل می آید و دستگاه کار می‌کند، ما برای ارتقا عملکرد فعالیت خود اتاق‌های ایزوله با فشار منفی ایجاد کردیم.

فرهانی هم در این برنامه گفت: شرکت فرم دما در سال 1364 فعالیت خود را  در زمینه تولید سیستم های سرمایشی، گرمایشی و سیستم های تهویه مطبوع شروع کرد. این شرکت چیلر ، چیلرهای تراکمی، پکیج،‌ هواساز و فن کوئل و برج‌های خنک کننده تولید می‌کند.

وی افزود: متاسفانه استاندارد رسمی در تهویه مطبوع نداریم، شرکت هایی که قدمت بیشتری دارند دستگاه خود را براساس معیارهای داخلی خود می‌سازند و ما استاندارد رسمی نداریم، این موشوع بدل به معضل بزرگی برای ما شده است که سبب شده تا مجموعه‌های زیرپله‌ای رشد کنند، شرکت هایی که کارگاه های کوچکی هستند با یک پروانه بهره برداری و چیلر و هواساز تولید می‌کنند،‌ کاهش واردات نیز سبب رشد فعالیت آن‌ها در کشور شد به نحوی که شاید بتوان به جرات گفت که امروز بالغ بر ۲۰۰نمونه از این مجموعه‌ها داریم که هیچ استانداردی را رعایت نمی‌کنند.

پورمحمدی گفت: البته مقصود من این نیست که ماهیت وجودی آن‌ها را زیر سوال ببرم، بنده معتقدم وجود یک استاندارد شفاف و روشن سبب رفع بسیاری از چالش‌های ما خواهد شد.

مدیر اجرایی شرکت فرم دما ادامه داد: قصد من زیر سوال این شرکت ها نیست من می گویم اگر یک استانداردی وجود داشته باشد فردا روزی که دستگاه های خارجی وارد کشور شدند اعتماد مصرف کننده را از جنس ایرانی از بین نبریم تا وی حاضر به خرید جنس بی‌کیفیت خارجی باشد اما برای خرید یک محصول ایرانی تردید کند.

پورمحمدی اضافه کرد: درباره تامین ایمنی دستگاه ها نیز باید به این نکته اشاره کنم که اگر محصولات ایرانی مطابق استاندارد ساخته و‌ طراحی نرم‌افزاری شوند و طراحی ها با نرم افزار صورت بگیرد مسلما مشکلی ایجاد نمی شود از نظر حجمی که گفتید بر می گردد به مهندس سازه و عمران که چنین فضایی را در نظر گرفته باشند برای دستگاه های تهویه مطبوع و مرکزی که متاسفانه در این زمینه کوتاهی وجود دارد وقتی که سازمان تکمیل می شود می گویند استعلام بگیریم دستگاه تهویه مطبوع چه استانداردی و شرایطی داشته باشد ما کمتر پروژه ای پیش می آید که نقشه ای ابتدایی همان نقشه مورد تایید کارفرما قرار بگیرد مسلما ابعادتغییر می کند و محدودیت هایی وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار