تماس با ما درباره ما

افزایش 1452 واحدی شاخص بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 1629 واحد به رقم یک میلیون و 312 هزار و 739 واحد رسید.
افزایش 1452 واحدی شاخص بورس تهران

به گزارش تهران بهشت، بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 1629 واحد به رقم یک میلیون و 312 هزار و 739 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 1719 واحد به رقم 377 هزار و 940 واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 4 میلیون و919 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 3.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 189 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 176 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.12 درصد افزایش یافتند، این دو شاخص با معیار هموزن 0.46 درصد رشد کردند، شاخص آزاد شناور 0.24 درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بور 0.8 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 0.16 درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس، پالایشگاه تهران و پتروشیمی فناوران به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای فولاد مبارکه،‌معدنی گل‌گهر، چادرملو بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز رو به رشد بود و با 56 واحد افزایش به رقم 17 هزار و 854 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران 971 هزار میلیارد تومان شد ارزش بازار پایه فرابورس هم 332 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از 2.1 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 140 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 361 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

با این حساب ارزش معاملات امروز در بورس تهران و فرابورس بیش از 5.5 هزار میلیارد تومان شد.

امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس، داروسازی دانا، بیمه پاسارگاد، بانک دی و پالایش نفت شیراز به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و نمادهای سنگ‌آهن گهرزمین و فولاد غدیر ایرانیان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته‌اند.

همچنین با توجه به برگزاری مجمع شستا در روز آینده نماد این شرکت بورسی از امروز بسته شده است. عمده سهام موجود در بازار به نقطه ارزندگی رسیده اما قبل از خرید و فروش حتما باید مطالعه، تحلیل، مشورت انجام شود تا دچار زیان نشویم.

بازارهای رقیب بورس مانند سکه و ارز و همچنین زمین و ساختمان نیز وضعیت تقریبا مشابهی دارند اما ریسک موجود در بازار باعث روی‌گردانی معامله‌گران حقیقی شده است در عین حال کسانی که راهبرد بلندمدت در بازار انتخاب می‌کنند، همواره برنده هستند.

ارسال نظر