تماس با ما درباره ما

تمایل به خام فروشی، معضل صنعت مس

در سومین روز نمایشگاه تاسیسات و سیستم های تهویه مطبوع پنلی با موضوع « چالش های تولیدکنندگان صنایع مس» با حضور مسعود توسلی سرپرست فروش شرکت بابک مس و رضا طبرسی مدیرعامل کاسپین فولاد و مس البرز برگزار شد که در ادامه بخشی از موضوعات مطرح شده در این پنل بیان می شود.
تمایل به خام فروشی، معضل صنعت مس

به گزارش تهران بهشت، در سومین روز نمایشگاه تاسیسات و سیستم های تهویه مطبوع پنلی با موضوع « چالش های تولیدکنندگان  صنایع مس» با حضور مسعود توسلی سرپرست فروش شرکت بابک مس و رضا طبرسی مدیرعامل کاسپین فولاد و مس البرز برگزار شد که در ادامه بخشی از موضوعات مطرح شده در این پنل بیان می شود.

رضا طبرسی در پاسخ به سوالی درباره پیشینه فعالیت شرکت کاسپین فولاد و مس البرز در صنعت ساختمان عنوان کرد: این شرکت تولیدکننده انواع اتصالات مسی در ۲ تیپ ال و کا l, k)  ) است. فعالیت این شرکت حدود ۲۰ سال پیش با برند یگانه آغاز شد، اما مشکلات عدیده‌ای‌ که پیش روی ما قرار گرفت سبب شد تا برای مدتی ناچار به تعطیلی ‌مجموعه شویم اما با همت همکاران مجموعه، بار دیگر در سال ۱۳۹۲ مجددا با تغییر نام به کاسپین فولاد و مس البرز شروع به کار کردیم و در حال حاضر در زمینه‌های صنایع تهویه مطبوع، نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت داریم.

طبرسی  در ادامه افزود: کشور ما مملو از منابع مسی است به همین دلیل باید گفت که اگر حرکت رو به جلو خود را ادامه دهیم و موانع ما را مایوس نکند، آینده روشنی در صنعت مس به خصوص در‌ عرصه صادرات پیش روی ما خواهد بود.

مدیرعامل کاسپین فولاد در پاسخ به چگونگی تامین مواد اولیه تصریح کرد: تهیه مواد اولیه یکی از چالش‌های جدی است و از نظر بنده نظام توزیع مواد اولیه عادلانه نیست، علیرغم فعالیت ۴ تولیدکننده عمده مس در کشور، ما مجبور به تامین مواد اولیه از بازار آزاد هستیم چرا که خرید از تولیدکنندگان باید با تناژ حداقلی باشد که خرید این حجم از مس برای ما مقدور نیست و مجموعه ما منابع مالی کافی برای این مقدار را ندارد.

در ادامه پنل مسعود توسلی درباره زمینه فعالیت شرکت بابک مس ایران گفت: این شرکت یکی از زیرمجموعه هلدینگ معدنی میتکو است که در زنجیره تولید مس به طور همزمان در صنایع بالا دستی و پایین دستی فعالیت می‌کند.

توسلی با اشاره به چالش های موجود در این صنعت گفت: متاسفانه زنجیره صنعت در ایران دارای معایب ملموسی است به عنوان مثال، شاهد هستیم که وزارت صمت خام‌ فروشی را ممنوع اعلام می کند اما همزمان مقدار زیادی خاک مس به خارج از کشور صادر می‌شود و در حال حاضر بزرگ ترین چالش ما تامین مواد اولیه است و اعتقاد دارم که یکی از مهم‌ترین دلایل این چالش نیز انحصار در تامین برخی از مواد اولیه است.

سرپرست فروش شرکت بابک مس در پاسخ به چگونگی همراهی این شرکت با قطعه سازان گفت: شرکت ها و واحدهای صنعتی که پروانه بهره برداری دارند به رغم مشکلات موجود، از این امکان برخوردار هستند که نیازهای خود را در حجم خرید کم به طور مستقیم از نمایندگی های ما تامین کنند.

توسلی همچنین درفرصت های پیش روی صنعت مس کشور عنوان کرد: صنعت مس در دنیا بخشی از علم و هنر محسوب می‌شود. مس تنها فلزی است که ۱۰۰ درصد قابلیت بازیافت دارد، متاسفانه ما طی سال‌های گذشته در زمینه صنعت مس آنطور که باید پیشرفت نداشتیم و از سوی دیگر تمایل زیادی به خام فروشی وجود دارد، درحالی که بازار خودرو های الکتریکی و باتری های الکتریکی بازار بسیار بزرگی برای صنایع مسی است که باید توجه ویژه ای به آن داشت و می تواند ارزش افزوده خوبی برای کشور فراهم کند.

گفتنی است، استودیوی نمایشگاه توسط آژانس خلاقیت محتواک و مشارکت انجمن تولیدکنندگان سیستم های تهویه مطبوع ایران در 4 روز نمایشگاه با دعوت از متخصصان و مدیران، فرصت ها و چالش های این صنعت را به بحث و گفتگو گذاشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار