تماس با ما درباره ما

کدام کارگران یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان حق مسکن می‌گیرند؟ + جزئیات

در دوم آبان، بعد از گذشت بیش از هفت ماه، بالاخره حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی مصوب شورایعالی کار توسط هیات دولت مصوب شد.
کدام کارگران یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان حق مسکن می‌گیرند؟ + جزئیات

به گزارش تهران بهشت،  در ابلاغیه دولت آمده است: «با عنایت به مصوبه کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی مورخ ۱۴۰۱/۷/۲۰، کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار که از ابتدای فروردین ماه سال ۱۴۰۱ ماهانه مبلغ شش میلیون و پانصد هزار ریال تعیین شده است. به ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ها ابلاغ شد.» 

کدام کارگران یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان حق مسکن می‌گیرند؟

با این حساب، کارفرمایان در آبان ماه مکلف به پرداخت مابه‌التفاوت حق مسکن هستند؛ تا مهرماه، حق مسکن ۵۵۰ هزار تومان پرداخت می‌شد، به این ترتیب، در آبان، بایستی برای هفت ماه اول سال، صد هزار تومان مابه‌التفاوت به کارگران پرداخت شود؛ در نتیجه در ماه آبان در قیاس با مهر، حقوق کارگران مشمول قانون کار حداقل ۸۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت. در صورتی‌که کارفرمایان کارگاه‌های کوچک از ابتدای سال از پرداخت حق مسکن ۵۵۰ هزار تومانی استنکاف ورزیده باشند، کارگران باید هفت تا ۲۰۰ هزار تومان (یک میلیون و 400 هزار تومان) مابه‌التفاوت دریافت کنند.

و همه اینها در شرایطی مصداق دارد که تضمینی برای اجرای این ابلاغیه و به خصوص پرداخت مابه‌التفاوت ماه‌های گذشته وجود داشته باشد و نظارتی بر آن برقرار باشد؛ کارفرمایان اصناف، کارگاه‌های کوچک و مشاغل خانگی معمولاً از پرداخت مزایای مزدی فرار می‌کنند و به این ترتیب، کارگران این کارگاه‌ها قرار نیست مابه‌التفاوت حق مسکن را دریافت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
داریوش
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۶۰
دارند لایحه بودجه سال آینده آماده می‌کنند بفرستن مجلس هنوز شما تو فکر افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان هستیدچقدر ما مردم ساده ای هستیم که این جوراب مارابه .وعده‌های پوچ گول میزنید،بازنشسته وزارت دفاع هستم .
مجتبی
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۶۰
چرا دروغ میگید شما قانون دارید من ۱۱ ساله درشهرداری کوهدشت لرستان کار میکنم حتی بدون بیمه با حقوق ۴میلیون کسی نیست سری به این جور اداراتی بزنه پیگیری کنید بستون دیگه
ناشناس
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۷۰
لطف کنید پیگیر حق مدرک کارگر هم باشید