تماس با ما درباره ما

گوشی جدید شیائومی با یک شارژر خیره کننده رونمایی شد

زمانی که USB-IF برنامه‌های خود برای افزودن پروفایل Power Delivery برای شارژ 240 وات را اعلام کرد، شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که این شارژرها به همین زودی قرار است در بازار موجود شوند. با این حال امروز گوشی ردمی نوت 12 Explorer تقریباً به آن نقطه رسیده و شارژری با سرعت خیره‌کننده ارائه خواهد کرد.
گوشی جدید شیائومی با یک شارژر خیره کننده رونمایی شد

به گزارش تهران بهشت، زمانی که USB-IF برنامه‌های خود برای افزودن پروفایل Power Delivery برای شارژ 240 وات را اعلام کرد، شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که این شارژرها به همین زودی قرار است در بازار موجود شوند. با این حال امروز گوشی ردمی نوت 12 Explorer تقریباً به آن نقطه رسیده و شارژری با سرعت خیره‌کننده ارائه خواهد کرد.

مشخصات گوشی ردمی نوت 12 Explorer شیائومی

از نظر مشخصات این گوشی بسیار شبیه به ردمی نوت 12 Pro+ است که آن هم امروز معرفی شده. با این حال شارژر 120 واتی آن گوشی در نسخه اکسپلورر جای خود را به شارژری 210 وات داده است. ظرفیت باتری نیز در این گوشی کاهش یافته و از 5000 به 4300 میلی‌آمپرساعت رسیده است.

شارژر بسیار سریع این گوشی می‌تواند تنها در مدت 9 دقیقه 0-100 درصد را شارژ کند و در مدت پنج دقیقه 66 درصد از ظرفیت این باتری شارژ خواهد شد. برای مقایسه بد نیست بدانید که گوشی Redmi Note 12 Pro+ در مدت 19 دقیقه به‌طور کامل شارژر خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که ظرفیت باتری آن گوشی هم 16 درصد بیشتر است.

این فناوری انحصاری شیائومی است برای شارژرهای سریع. استاندارد USB-PD برای شارژرهای 240 وات در آینده 50 ولت در 5 آمپر را در نظر گرفته است (با اندکی حاشیه ایمنی). اما شیائومی ولتاژ را پایین 20 ولت که این‌ روزها بسیار رایج است نگه داشته و برق را به سه کانال 20 ولت با 3.5 آمپر تقسیم می‌کند. این یعنی 70 وات، اما هر کانال به گونه‌ای طراحی شده که تا 100 وات را تحمل می‌کند تا از عملکرد پایدار و ایمن اطمینان حاصل کند.

همچنین شارژری که 210 وات را ارائه می‌کند به لطف فناوری GaN به شکل شگفت‌آوری کوچک است (ابعاد آن 67.3×64.3×30 میلیمتر). برخلاف برخی دیگر از شارژرهای سریع این شارژر خروج کامل 210 وات خود را حتی در کشورهایی با شبکه برق 110 ولت نیز ارائه می‌کند. برای این شارژر کابل یک متری با چیپ E-mark نیز در نظر گرفته شده که فقط از این شارژر پشتیبانی کرده و شارژر هم بدون آن شارژ نخواهد شد.

حالا که همه چیز در رابطه با شارژر و باتری شگفت‌انگیز را گفتیم نوبت می‌رسد به قیمت گوشی ردمی نوت 12 اکسپلورر. Explorer از نهم آبان ماه با قیمت 330 دلار (2400 یوان) در نسخه 8/256 گیگابایت راهی بازار خواهد شد. برای مقایسه بد نیست بدانید که قیمت گوشی Pro+ در این نسخه 2200 یوان بود.

ارسال نظر