تماس با ما درباره ما

حق اولاد و حق عائله مندی کارکنان و بازنشستگان افزایش یافت + جزئیات

حق اولاد و حق عائله مندی کارکنان و بازنشستگان با موافقت نمایندگان مجلس افزایش یافت.
حق اولاد و حق عائله مندی کارکنان و بازنشستگان افزایش یافت + جزئیات

به گزارش تهران بهشت، حق اولاد و حق عائله مندی کارکنان و بازنشستگان با موافقت نمایندگان مجلس در جلسه امروز یک‌شنبه هشتم آبان ماه افزایش یافت.

نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز در جریان بررسی جزئیات لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری با ردیف 3 این لایحه و همچنین در ادامه با رفع ابهام ردیف مذکور به پیشنهاد مجتبی یوسفی با 131 رأی موافق، 54 رأی مخالف و 14 رأی ممتنع از مجموع 247 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

جزئیات افزایش حق اولاد و حق عائله مندی کارکنان و بازنشستگان

براساس ردیف3 اصلاح و رفع ابهام شده ماده واحده این لایحه؛

‌- در اجرای ماده (16) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب 1400، حق عائله‌مندی وکمک هزینه اولاد تمامی گروههای مختلف حقوق‌بگیر در دستگاههای مذکور در ماده (29) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران (به استثنای مشمولان قانون کار) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیأت علمی دانشگاهها و مؤسسات آموزش‌عالی و پژوهشی و قضات و بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مستمری بگیران صندوق‌های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق‌های بازنشستگی وابسته به دستگاه های اجرائی، به ترتیب به میزان پنجاه درصد (50 درصد) و 100 درصد افزایش می‌یابد.

مبلغ ریالی حق عائله مندی و حق اولاد مشمولان قانون نظام هماهنگ پرداخت همسان با مشمولان قانون خدمات کشوری افزایش و تعیین می گردد.

در ادامه نمایندگان با ردیف 4 ماده واحده لایحه اصلاح قانون بودجه سال 1401 کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری نیز موافقت کردند.  

براساس ردیف 4 ماده واحده لایحه مذکور؛

- فوق العاده ویژه موضوع بند(10) ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری مشمول جزء(3) بند(الف) تبصره(12) نمی باشد. ‌‌‌‌‌‌/

انتهای پیام/

ارسال نظر