تماس با ما درباره ما

زنگ خطر کمبود تخم مرغ

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار خراسان رضوی گفت: اگر دولت با این روند از تولیدکننده حمایت کند، مرغداران جوجه‌ریزی نمی‌کنند، در نتیجه در 6 ماه آینده ...
زنگ خطر کمبود تخم مرغ

به گزارش تهران بهشت، رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار خراسان رضوی گفت: اگر دولت با این روند از تولیدکننده حمایت کند، مرغداران جوجه‌ریزی نمی‌کنند، در نتیجه در 6 ماه آینده با کمبود تخم مرغ مواجه خواهیم شد.

سید حسین موسوی‌نژاد درباره قیمت تخم مرغ اظهار کرد: ما هیچ گونه افزایش قیمتی در زمینه تخم مرغ درِ مرغداری‌ها نداشته‌ایم و هم اکنون این محصول با همان قیمت مصوب به فروش می‌رسد، حتی در ۱۵ روز گذشته تخم مرغ حداقل هزار تومان زیر قیمت مصوب فروخته شده و قیمت هر کیلو از آن ۳۴ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

وی افزود: اگر گران‌فروشی می‌شود، این موضوع مربوط به بخش تولید نیست، باید افرادی که بر بازار نظارت می‌کنند، این موضوع را بررسی و به آن ورود کنند.

دولت اقدام به خرید حمایتی کند

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار خراسان رضوی با بیان این که انتقاد ما این است که چرا دولت برای خرید حمایتی اقدام نکرده، اظهارکرد: دولت هیچ گونه حمایتی از قیمت نمی‌کند و مرغداران در حال از دست دادن انگیزه خود برای تولید هستند زیرا با این قیمت‌ها، تولید صرفه اقتصادی ندارد و در نتیجه به طورقطع با کمبود تخم مرغ مواجه خواهیم شد. موسوی‌نژاد تصریح کرد: طی مرداد امسال میزان جوجه‌ریزی ۳۳۰ هزار و ۹۲۰ قطعه بود که این میزان در شهریور به ۱۳۴ هزار و ۳۰۰ قطعه رسید، یعنی در این مدت جوجه‌ریزی در استان ۱۹۶ هزار و ۶۲۰ قطعه کاهش داشته است.

دنبال افزایش قیمت نبوده و نیستیم اما...

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ تخم گذار خراسان رضوی گفت: ما به دنبال افزایش قیمت نبوده و نیستیم اما دولت باید قیمت کارشناسی را تعیین کند تا تولید برای تولیدکننده نیز صرفه اقتصادی داشته باشد. قیمتی که هم اکنون مشخص شده، کاملا غیر کارشناسی است. وزیر جهاد کشاورزی قول داده بود در شهریور قیمت را بازنگری کند. هم اینک تخم مرغ باید حداقل کیلویی ۴۵ هزار تومان از مرغدار خریداری شود. وی تصریح کرد: هم‌اکنون قیمت ذرت ۶ برابر و کنجاله سویا 5برابر شده است، اگر دولت نهاده‌ها را به قیمت سال گذشته بدهد، ما نیز به همان قیمت سال گذشته تولید می‌کنیم اما اکنون که هزینه‌ها افزایش پیدا کرده، نمی‌توانیم با قیمت مد نظر دولت فعالیت کنیم.

ارسال نظر

پربازدیترین ها

آخرین اخبار